Skip to main content

Πού «σκοντάφτει» το σχέδιο διάσωσης της Lufthansa

Μπορεί το γερμανικό κράτος να έχει αποφασίσει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, ώστε να διασφαλίσει την επιβίωση της Deutsche Lufthansa, όμως το σχέδιο διάσωσης των εννέα δισ. ευρώ, προτού καν «απογειωθεί», σκοντάφτει σε διάφορα εμπόδια. Το σημαντικότερο «αγκάθι» για την εφαρμογή του είναι ότι θα πρέπει να εξασφαλίσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόλις οριστικοποιηθεί, όπως αναφέρουν στο Bloomberg καλά πληροφορημένες πηγές.

Μία ακόμη λεπτομέρεια που θα πρέπει να διευθετηθεί αφορά το χρονοδιάγραμμα εξόδου της Γερμανίας από το μερίδιο που θα αποκτήσει στη Lufthansa -το μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ευρώπης. Η κυριακάτικη έκδοση της «Bild» ανέφερε ότι η Lufthansa θα έχει προθεσμία τριών ετών για την αποπληρωμή του πακέτου διάσωσης.

Το βασικό περίγραμμα της συμφωνίας διάσωσης σχεδιάσθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Σε αντάλλαγμα των εννέα δισ. ευρώ, το Βερολίνο θα καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa. Στόχος της κυβέρνησης ήταν μια επίσημη προσφορά για τον αερομεταφορέα εντός του Σαββατοκύριακου, όμως οι συνομιλίες μεταξύ Γερμανίας, Lufthansa και Ευρωπαϊκής Επιτροπής «φρενάρουν» την εφαρμογή του πακέτου.

Η σύσκεψη του εποπτικού συμβουλίου της Lufthansa μετατέθηκε από τη Δευτέρα στην Τρίτη, μέχρις ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Το πακέτο προβλέπει και δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την επονομαζόμενη σιωπηρή συμμετοχή- καθώς και άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, συν μετατρέψιμο όμολογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Πέτερ Αλτμάιερ, σε συνέντευξή του στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου είχε αναφέρει ότι μια στρατηγική εξόδου θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου. 

Η Lufthansa θα δεθχίε παράλληλα στήριξη και από Ελβετία, Αυστρία και Βέλγιο, χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται θυγατρικές της. 

Τα σχέδια κρατικής διάσωσης το πιθανότερο θα συνοδεύονται από αυστηρούς όρους, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού και το να βρεθούν σε δύσκολη θέση ανταγωνίστριες εταιρείες. Η Ryanair Holdings έχει ήδη αντιδράσει στη διάσωση της Air France-KLM και δεσμεύθηκε ότι θα κάνει το ίδιο και στην περίπτωση της Lufthansa, υποστηρίζοντας ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα εξέλθει ισχυρότερος από την κρίση, ενώ οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν στήριξη θα ανταγωνισθούν «με τα δύο χέρια δεμένα στην πλάτη».

naftemporiki.gr