Skip to main content

IOBE: Πώς επηρέασε η προεκλογική περίοδος καταναλωτικό και οικονομικό κλίμα

Eλαφρά επιδείνωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα συνολικά τον Απρίλιο, αν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη βελτιώθηκε, σε μία ένδειξη της επίδρασης της προεκλογικής περιόδου. 

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος του ΙΟΒΕ υποχώρησε στις 100,3 από 101,3 μονάδες τον Μάρτιο και 102,6 τον Απρίλιο του 2018.  

Σε επίπεδο επιχειρήσεων, μόνο στη Βιομηχανία σημειώνεται ήπια βελτίωση των προσδοκιών, καθώς επηρεάζεται περισσότερο από το εξωτερικό περιβάλλον όπου διατυπώνονται βελτιωμένες προσδοκίες εξαγωγών. Αντίθετα, στους υπόλοιπους τομείς σημειώνεται επιδείνωση.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη βελτιώνεται ήπια «καθώς ενδεχομένως να έχει ολοκληρωθεί η θετική επίδραση της προεκλογικής περιόδου» σημειώνει το ΙΟΒΕ, προσθέτοντας ότι βεβαίως, είναι πολύ πιθανό τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών και των περιφερειακών εκλογών να επηρεάσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον και το οικονομικό κλίμα.

Ήδη σε επίπεδο οικονομικής πολιτικής, έχουν ενισχυθεί οι προσδοκίες για παροχές ή για μη εφαρμογή προγραμματισμένων μέτρων (όπως π.χ. τη μείωση του ορίου αφορολόγητου εισοδήματος).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης στις προβλέψεις για την απασχόληση ενισχύθηκε αισθητά τον Απρίλιο, στις +10 (από -2) μονάδες, με το ποσοστό των επιχειρήσεων που προβλέπει άνοδο απασχόλησης το προσεχές τρίμηνο να διαμορφώνεται στο 19% (από 16%) και το 10% (από 18%) να αναμένει υποχώρηση.

Οι θετικές προβλέψεις για τις πωλήσεις τους προσεχείς μήνες ενισχύθηκαν ήπια τον Απρίλιο (στις +37 μον. το ισοζύγιο από +31), με το 42% (από 39%) των επιχειρήσεων να αναμένει άνοδο το προσεχές χρονικό διάστημα και το 5% (από 8%) μείωσή τους. Ομοίως, ο δείκτης εκτιμήσεων για τις τρέχουσες πωλήσεις κινήθηκε ήπια ανοδικά, στις +9 (από +5) μονάδες, με το 30% (από 25%) των ερωτηθέντων να εκτιμά άνοδό τους.

naftemporiki.gr