Skip to main content

Διπλό το στοίχημα για τις πωλήσεις του ομίλου Metro

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Διατηρεί τη δυναμική του ο όμιλος Μetro ΑΕΒΕ, διευρύνοντας το μερίδιό του στη λιανική, ωστόσο καταγράφει απώλειες στη χονδρική, που αντισταθμίζει από το δίκτυο των My Market.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο δύσκολο πρώτο φετινό τρίμηνο για την αγορά των σούπερ μάρκετ η πορεία της My Market σε συγκρίσιμη βάση διατηρεί τις επιδόσεις της στα περσινά πλαίσια «κερδίζοντας» μερίδιο σε μια πτωτική αγορά, ενώ η δραστηριότητα που αφορά το δίκτυο της Αφοί Βερόπουλος «τρέχει» με σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «με γνώμονα την απώλεια της τάξεως του 5% που καταγράφει η αγορά, η πορεία της εταιρείας στη λιανική κρίνεται ικανοποιητική».

Απώλειες, ωστόσο, φέρεται ότι καταγράφονται στο κανάλι της χονδρικής, όπου η Metro Cash&Carry διατηρεί ηγετικό μερίδιο, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στις επιδόσεις που καταγράφει το πελατολόγιο της μικρής λιανικής και όχι στον κλάδο της εστίασης.

Με βάση τις εκτιμήσεις του κ. Παντελιάδη, το γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στις μεγάλες αλυσίδες κυνηγώντας προσφορές, πλήττει τα παραδοσιακά και μικρά σημεία λιανικής (μπακάλικα, παντοπωλεία κτλ) με αποτέλεσμα να «αποδυναμώνεται» η συγκεκριμένη αγορά, που αποτελεί σημαντικό «πελάτη» για το οργανωμένο χονδρεμπόριο.

Αναφορικά με τον γενικότερο σχεδιασμό του ομίλου για τη φετινή χρονιά, αυτός περιλαμβάνει εξορθολογισμό κωδικολογίου, νέα διοικητική δομή καταστημάτων, νέα μάρκα private label, είσοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δημιουργία συνολικά δέκα νέων σημείων.

Σχετικά με το δίκτυο, ήδη έχουν λειτουργήσει δύο καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, ενώ η πορεία των ανακαινίσεων των σημείων της Βερόπουλος βαίνει με βάση τον προγραμματισμό. Συνολικά για φέτος έχει δρομολογηθεί η ανανέωση 45 σημείων. Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά κεφάλαια που θα διατεθούν για την αναδιάρθρωση του δικτύου ξεπέρασαν την αρχική πρόβλεψη των 50 εκατ., καθώς απαιτούνται επενδύσεις 90 εκατ. ευρώ για την ολική ανακαίνιση στο 77% των καταστημάτων.

Σημειώνεται ότι το κόστος της ανακαίνισης κυμαίνεται από 500.000 έως 900.000 ευρώ ανά κατάστημα.

Αναφορικά με τον «κυβερνοχώρο», η αλυσίδα έχει ήδη πάρει θέση στην αγορά των online σούπερ μάρκετ μέσω της απόκτησης μειοψηφικού πακέτου στο Welovesupermarket.gr.

Περί Κυριακών

Ερωτηθείς σχετικά με την πολιτική που θα ακολουθήσει η Metro έναντι της «απελευθέρωσης» της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ο επικεφαλής της αλυσίδας ανέφερε ότι «η προσέγγισή μας θα είναι αντίστοιχη με αυτήν που ήδη εφαρμόζαμε για το καθεστώς των 8 Κυριακών: λειτουργία μικρού μέρους του δικτύου για τέσσερις ώρες».

Ενδεικτικά ανέφερε ότι «από τα περίπου 223 καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν Κυριακή περί τα 30 και αυτά σε συγκεκριμένες περιοχές ανάλογα με το πώς διαμορφώνεται η ζήτηση, ωστόσο το ωράριο θα είναι για τέσσερις ώρες». Η άποψη του κ. Παντελιάδη είναι ότι η λειτουργία ειδικά των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές δεν είναι ανταποδοτική, καθώς επί της ουσίας μοιράζει τον τζίρο του Σαββάτου σε δύο μέρες, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα.

Ωστόσο, όπως σημειώνει, «από τη στιγμή που ορισμένοι παίκτες του κλάδου επιθυμούν και θα εφαρμόσουν τη δυνατότητα που τους δίνει ο νόμος η αγορά είναι αναγκασμένη να ακολουθεί».

Κωδικολόγιο και ιδιωτική ετικέτα

Ο όμιλος Μetro ΑΕΒΕ, όσον αφορά στο κεφάλαιο κωδικολόγιο, δρομολογεί την ανανέωση της προϊοντικής γκάμας με βάση ειδικά κριτήρια, όπως για παράδειγμα η περιοχή που βρίσκεται το κατάστημα και οι ξεχωριστές ανάγκες της τοπικής αγοράς, ενώ σε ό,τι αφορά την ιδιωτική ετικέτα η νέα μάρκα My Market δεν θα «συγκρούεται» με τα προϊόντα του cash & carry.