Την αύξηση του αριθμού των κρουαζιεροπλοίων που προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια γνωστοποίησε σε συνέντευξή του ο γ.γ. Λιμένων, Χ. Λαμπρίδης, ο οποίος σημείωσε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τομέα του γιώτινγκ και των μαρινών, ενώ το 2018, καταγράφτηκε ρεκόρ στις ροές τουριστών και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ξεπερνώντας τις 33 εκατ. αφίξεις και τα 16 δισ. ευρώ εισπράξεις.
Αφορμή για την συνέντευξη αποτέλεσε το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum, που θα πραγματοποιηθεί 28-29 Μαΐου στο συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, όπου θα συζητηθεί η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο, με τη συμμετοχή περισσότερων από 600 συνέδρων και εκθετών από τουλάχιστον 20 χώρες του κόσμου.
Ο κ. Λαμπρίδης τόνισε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να αυξηθούν τα οφέλη από την ανάπτυξη του κλάδου, για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ αναφέρθηκε στον νέο νόμο για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, που όπως τόνισε, ανοίγει το δρόμο για επενδύσεις στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
«To 2018, o ελληνικός τουρισμός, κατέγραψε για ακόμα μια χρονιά νέο ρεκόρ στις ροές τουριστών και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ξεπερνώντας τις 33 εκατ. αφίξεις και τα 16 δισ. ευρώ εισπράξεις» τόνισε από την πλευρά του ο γ.γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γιώργος Τζιάλλας.
Ο κ. Τζιάλλας πρόσθεσε ότι ο τουρισμός αναπτύχθηκε το 2018 με ρυθμό 6,9%, τρεισήμισι φορές υψηλότερο από την ελληνική οικονομία και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ απέφερε 37,5 δισ. ευρώ συνολικά στην ελληνική οικονομία (άμεσα και έμμεσα). Τόνισε δε, ότι η αύξηση της τουριστικής ζήτησης και της επισκεψιμότητας, δημιουργεί νέες πηγές εσόδων, νέα επιχειρηματικότητα, και κυρίως νέες θέσεις εργασίας.
«Με 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας, ο τουρισμός αποτελεί βασικό εργοδότη των Ελλήνων. Οδηγεί στην ανάπτυξη και άνθιση των τοπικών αγορών, σε επενδύσεις και νέα αναπτυξιακά έργα» πρόσθεσε.
«Οι γεωπολιτικές συνθήκες σε μερικούς προορισμούς της ανατολικής Μεσογείου, μας έχουν προβληματίσει στο παρελθόν. Οι προβλέψεις μας όμως, είναι ότι η ηρεμία που επικρατεί τελευταίως και τα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται, θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του κλάδου» δήλωσε ο πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Θ.Κόντες.
Ο κ. Κόντες τόνισε ότι στόχος στη χώρα μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου κρουαζιέρας, που ήδη έχει αρχίσει, με σκοπό να φτάσει στο full year operation – πρόσθεσε ωστόσο, ότι γι’ αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, όχι μόνο για να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις αλλά και για να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες.
Η εκπρόσωπος κυβερνητικών και δημοσίων υποθέσεων της ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, CLIA Europe, Μαρία Δεληγιάννη, είπε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας δεν έχει υπάρξει πιο δημοφιλής απ’ ότι είναι σήμερα, καθώς εκτιμάται ότι 30 εκατομμύρια τουρίστες θα ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοιο το 2019, το οποίο αποτελεί 5% αύξηση συγκριτικά με το 2018.
Πρόσθεσε ότι το 2018 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας που ταξίδεψαν στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, η όποια άγγιξε το 8,5%, με 746,000 επιβάτες, σηματοδοτώντας την απαρχή της επιστροφής της εμπιστοσύνης στην περιοχή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) φέτος στη χώρα μας αναμένεται αύξηση 7,5% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στα ελληνικά λιμάνια.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ