Skip to main content

Γαλλία: Με δρομολόγια τρένων αντικαθίστανται οι κοντινές πτήσεις εσωτερικού

Η Γαλλία αναστέλλει τις εσωτερικές πτήσεις για κοντινά δρομολόγια που μπορούν να πραγματοποιηθούν με απευθείας ταξίδι με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες, ως μέρος μιας σειράς κλιματικών και περιβαλλοντικών μέτρων.

Μετά από μια έντονη συζήτηση στην Assemblée Nationale (Εθνοσυνέλευση) το Σαββατοκύριακο, εγκρίθηκε η αναστολή, μια σχετικά «αποδυναμωμένη εκδοχή», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Guardian μιας βασικής σύστασης του προέδρου Μακρόν για το κλίμα.

Αυτό σηματοδοτεί το τέλος των σύντομων εσωτερικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Ορλί, νότια του Παρισιού, προς τη Νάντη και το Μπορντό, μεταξύ άλλων, αν και οι πτήσεις σύνδεσης μέσω του αεροδρομίου Charles de Gaulle / Roissy, βόρεια της γαλλικής πρωτεύουσας, θα συνεχιστούν.

Η επιτροπή για το κλίμα που συγκροτήθηκε από τον κ. Μακρόν είχε αρχικά προτείνει την κατάργηση όλων των πτήσεων μεταξύ των γαλλικών προορισμών όπου υπήρχε ως εναλλακτική μια απευθείας διαδρομή με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Αυτό μειώθηκε σε δυόμισι ώρες μετά από έντονες αντιρρήσεις από ορισμένες περιοχές και από την Air France-KLM, η οποία, όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες, επλήγη σοβαρά από τους τοπικούς και διεθνείς περιορισμούς για την Covid-19 στα ταξίδια.

Πριν από ένα χρόνο, η γαλλική κυβέρνηση συμφώνησε ένα δάνειο 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την Air France-KLM με την προϋπόθεση ότι θα αναστέλλονταν ορισμένες εσωτερικές πτήσεις, αλλά το διάταγμα θα ισχύεσει επίσης και για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους από την πραγματοποίηση τέτοιων εσωτερικών πτήσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπένραζμιν Σμιθ, δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία έχει δεσμευτεί να μειώσει τον αριθμό των γαλλικών εσωτερικών δρομολογίων της κατά 40% έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο υπουργός μεταφορών, Ζαν-Μπαπτίστε Τζεμπαρί, είπε στους βουλευτές: «Επιλέξαμε δυόμισι ώρες, επειδή τέσσερις ώρες κινδυνεύουν να απομονώσουν εδάφη, συμπεριλαμβανομένου του ευρύτερου Massif Central, (σ.σ. ορεινή περιοχή της νοτιοκεντρικής Γαλλίας) κάτι που θα ήταν άδικο».

Το μέτρο, μέρος ενός νομοσχεδίου για το κλίμα και τη βιωσιμότητα, εγκρίθηκε παρά την αντιπολιτευόμενη  ομάδα. Ο σοσιαλιστής βουλευτής Ζοέλ Αβιρανιέτ είπε ότι το μέτρο θα είχε «δυσανάλογο ανθρώπινο κόστος» και προειδοποίησε για απώλειες θέσεων εργασίας στον αεροπορικό τομέα. Άλλοι βουλευτές, συμπεριλαμβανομένου του κόμματος των Πρασίνων, παραπονέθηκαν ότι η αποδυνάμωση της σύστασης της σύμβασης για το κλίμα είχε καταστήσει το μέτρο άνευ σημασίας.

naftemporiki.gr με πληρφορίες από τον Guardian