Του Φάνη Ζώη
Στην ενεργοποίηση του νόμου περί logistics προχωρεί με ταχύτατες διαδικασίες η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας τη δευτερογενή νομοθεσία, η οποία επιλύει σειρά γραφειοκρατικών – πολεοδομικών ζητημάτων και την αναβάθμιση των εμπορευματικών υποδομών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομος, εμπορευματικά κέντρα, κτλ.).
Χθες δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ υπ. αριθμ. 1668 απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθορίζεται η διαδικασία εγκατάστασης και λειτουργίας των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4302/2014.
Υπενθυμίζεται ότι στη λίστα με τα 140 προαπαιτούμενα που θα πρέπει να εκπληρώσει η Ελλάδα, με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές, η οποία αναμένεται να επικυρωθεί στο Eurogroup της 22ας Μαΐου, περιλαμβάνονται:
- Υιοθέτηση της στρατηγικής logistics, με σχέδιο δράσης που περιλαμβάνει χρονικές δεσμεύσεις.
- Οριστικοποίηση του όρου αναφοράς για ένα γενικό σχέδιο μεταφορών για την Ελλάδα, που θα καλύπτει όλες τις διόδους μεταφορών(οδικά δίκτυα, σιδηρόδρομοι, ναυτιλία, εναέριοι και πολλαπλοί τρόποι μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων και παραμέτρων logistics).
- Oι αρχές θα προετοιμάσουν μια συνολική αξιολόγηση των επιδοτήσεων για όλες τις διόδους μεταφορών.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί “τεκτονικές αλλαγές” στον κλάδο, με κυριότερη την ψήφιση του νόμου 4302/2014 “Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις”, ο οποίος – ουσιαστικά – θεσμοθέτησε και ανέδειξε τα logistics στην Ελλάδα.
Αναλυτικότερα στο συνημμένο ολόκληρη η ΚΥΑ όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 16/5/17/Β/1668