Οι ελβετικοί ωρολογοποιοί συνεχίζουν να παράγουν πάρα πολλά ρολόγια παρά τις περικοπές στην παραγωγή που έφερε η πτώση στις πωλήσεις που προκάλεσε η υγειονομική κρίση, όπως υποστηρίζει ο επικεφαλής της Hermes International.
Σήματα όπως η Hermes, η Rolex και η Audemars Piguet διέκοψαν προσωρινά την παραγωγή πέρυσι εν μέσω της πανδημίας, η οποία βοήθησε κάπως να διευκολυνθεί ο κορεσμός της προσφοράς.
Ωστόσο, ορισμένοι παραγωγοί δεν καταφέρνουν να αντιμετωπίζουν αυτό το ζήτημα, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Λωράν Ντορσέ, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας ρολογιών της Hermes εξηγώντας ότι αυτό το ζήτημα αποτελεί «βασική ασθένεια» του κλάδου.
«Μπορεί να μην είναι τόσο έντονο τώρα, αλλά όσο έχετε πελάτες οι οποίοι παρακινούνται από βασικούς δείκτες απόδοσης, θα έχετε υπερβολικό απόθεμα στην αγορά», είπε.
Στην αγορά έχουν εμφανιστεί πολλές ιστοσελίδες με ρολόγια από δεύτερο χέρι καθώς οι καταναλωτές μειώνουν τις συλλογές τους ενώ παράλληλα αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα vintage κομμάτια. Στο μεταξύ η Apple παράγει περισσότερα από δύο φορές περισσότερα ρολόγια από το σύνολο των εξαγωγών της Ελβετίας, διαβρώνοντας τη ζήτηση για ρολόγια χαμηλότερης ποιότητας.
Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών μειώθηκαν κατά 22% το 2020, καθώς ο τουρισμός σταμάτησε και ο Covid-19 διέκοψε τις κοινωνικές εκδηλώσεις κατά την διάρκεια των οποίων οι μεγάλοι πελάτες των ωρολογοποιών μπορούσαν να επιδείξουν τις τελευταίες τους αγορές.
Η ζήτηση, σύμφωνα με τον Ντορσέ, επικεντρώνεται πλέον όλο και περισσότερο στις μεγαλύτερες μάρκες: Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet, Cartier και Omega.
«Είναι δύσκολο όταν δεν είσαι ανάμεσα στους πέντε ηγέτες», είπε. «Υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση στη βιομηχανία ρολογιών. Θα έχουμε όλο και περισσότερους νικητές και ηττημένους», προειδοποίησε.
Η Hermes Watches είχε κέρδη 2% πέρυσι, ξεπερνώντας όλους τους βασικούς αντιπάλους της στα πολυτελή ρολόγια, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bank Vontobel, Ρενέ Βέμπερ. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 40% στην ονομαστική ετικέτα της Swatch Group AG, η οποία πωλείται για 50 δολάρια και λιγότερο, όπως εκτιμά ο αναλυτής.
Πέρυσι, η RJ Watches, μια μικρή ανεξάρτητη μάρκα γνωστή για τα ρολόγια με τους Pac-Man και Spider-Man, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
Το πιο υγιές τμήμα είχε το πιο ακριβό τέλος. Ενώ η Hermes κοστίζει περίπου 6.000 δολάρια κατά μέσο όρο, ορισμένες ετικέτες τιμών ξεπερνούν τα 800.000 δολάρια.
«Για εμάς, δεν υπάρχει απολύτως καμία υπερπαραγωγή ρολογιών, ούτε σπατάλη στο τέλος του έτους», δήλωσε ο Ντορσέ. Η Hermes περιορίζει τη διανομή μέσω τρίτων και επομένως έχει καλύτερο έλεγχο στις πωλήσεις, πρόσθεσε. «Το πλεονέκτημα είναι ότι είναι πιο κερδοφόρο και έχετε λιγότερα αποθέματα», κατέληξε.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg