Μείωση κατά 1,6% σημείωσε ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του Μαρτίου 2020, ενώ ο ΔΤΚ Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 1,2% έναντι αύξησης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019.
Η αύξηση του ΔΤΚ κατά 1,2% τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 20,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
- 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
- 1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν τις χειμερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 2,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
- 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.