Το σκάνδαλο της Cambridge Analytica και η αυστηρή κριτική πολιτικών και ρυθμιστικών αρχών μπορεί να έθεσε υπό πίεση της μετοχή του Facebook αλλά δεν εμπόδισε την απογείωση εσόδων και κερδών του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που δόθηκαν στη δημοσιότητα, τα έσοδα του Facebook έκαναν άλμα σχεδον 50% στα 11,9 δισ. δολάρια από 8 δισ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα. Τα διαφημιστικά έσοδα ειδικότερα σκαρφάλωσαν από τα 7,8 στα 11,7 δισ. δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν στα 4,9 δισ. από 3 δισ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα. Ο μέσος αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών αυξήθηκε κατά 13% στα 2,2 δισεκατομμύρια, ενώ και ο αριθμός των υπαλλήλων της εταιρείας ήταν αυξημένος κατά 48% στα 27.742 άτομα.
«Παρά τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, η κοινότητα και η επιχείρησή μας είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα το 2018» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, προσθέτοντας, ωστόσο ότι προωθεί πλέον μία «ευρύτερη αναθεωρήση των ευθυνών απέναντι στους χρήστες». Τόνισε δε πως θα αναπτυχθούν και νέα εργαλεία, που θα «βοηθούν τους ανθρώπους να συνδέονται, θα ενισχύει τις κοινότητές μας και θα φέρνουν τον κόσμο πιο κοντά».
Υπενθυμίζεται ότι το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για την προστασία της ιδιωτικότητας, αλλά και για το ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των μεγάλων δεδομένων στην πολιτική διαδικασία ήρθε στο φως το Μάρτιο, δηλαδή τον τελευταίο μήνα του πρώτου τριμήνο. Μένει να φανεί λοιπόν εάν και σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν η όλη υπόθεση και οι αλλαγές, που προωθεί το μέσο ως «απάντηση» στις ανησυχίες, τα οικονομικά αποτελέσματα τωνν επόμενων τριμήνων.