Skip to main content

Ανακάμπτει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην ευρωζώνη

Απότομη βελτίωση σημείωση η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην ευρωζώνη τον Μάρτιο, φθάνοντας στα επίπεδα που καταγράφηκαν πριν από την πανδημία, καθώς επιχειρήσεις και οι καταναλωτές βλέπουν τους εμβολιασμούς να «σπρώχνουν» τελικά προς την ανάκαμψη.

Ο δείκτης Οικονομικού Κλίματος (European Commission sentiment index) αυξήθηκε φτάνοντας τις 101,0 μονάδες, υπερβαίνοντας όλες τις εκτιμήσεις σε έρευνα του Bloomberg.

Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς της οικονομίας και ιδιαίτερα έντονα στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής. Οι προσδοκίες για την απασχόληση αυξήθηκαν επίσης.

Τα δεδομένα προσθέτουν στοιχεία ότι επιχειρήσεις και καταναλωτές προσπαθούν να γυρίσουν σελίδα σε ένα έτος που στην αρχή του φαίνεται εξίσου δύσκολο με την προηγούμενη χρονιά.

Ενώ οι εμβολιασμοί «βαδίζουν» αργά και οι παρατεταμένοι περιορισμοί  έχουν καθυστερήσει την ανάκαμψη της περιοχής, με τους αναλυτές να προειδοποιούν ότι τα τελευταία lockdows απαιτούν προσοχή, η προοπτική μιας γενναιόδωρης υποστήριξης ενισχύει την εμπιστοσύνη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πιθανό να δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή οικονομία το δεύτερο εξάμηνο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει υποσχεθεί να διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά θα λάβουν τη χρηματοδότηση που χρειάζονται με ευνοϊκούς όρους.

Τον Μάρτιο, η εμπιστοσύνη στη βιομηχανία βελτιώθηκε για τέταρτο μήνα. Το οικονομικό κλίμα στις υπηρεσίες σημείωσε για  πρώτη φορά ισχυρή ανάκαμψη, από τον Σεπτέμβριο.

Οι καταναλωτές έγιναν επίσης πιο αισιόδοξοι. Ένας δείκτης για την πρόθεση των νοικοκυριών να πραγματοποιήσουν σημαντικές αγορές κατέγραψε τη δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο.

Οι αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg εκτιμούν ότι η οικονομία της ζώνης του ευρώ συρρικνώθηκε κατά 1% τους τρεις μήνες έως τον Μάρτιο εν μέσω αυστηρών περιορισμών και αναμένουν ανάπτυξη κατά περίπου 2% σε καθένα από τα ακόλουθα δύο τρίμηνα.

naftemporiki.gr