Skip to main content

Ιταλία: Απαισιοδοξία μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών για την οικονομία

Επιδείνωση παρουσίασε τον Απρίλιο το επιχειρηματικό κλίμα στην Ιταλία, υποχωρώντας στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2015, ενώ εξασθένηση σημείωσε και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στοιχεία που σκιαγραφούν απαισιόδοξη εικόνα για τις προοπτικές της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας στην Ευρωζώνη, που πασχίζει να εξέλθει από την ύφεση.

Ο δείκτης εμπιστοσύνης μεταξύ των επιχειρήσεων του μεταποιητικού κλάδου υποχώρησε στο 100,6 τον Απρίλιο, από 100,8 του Μαρτίου και σημειώνοντας πτώση για έβδομο διαδοχικό μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιταλικής στατιστικής αρχής(ISTAT). Τα στοιχεία ήταν κατώτερα των προβλέψεων.

Ο σύνθετος δείκτης επιχειρηματικού κλίματος –που συνδυάζει τις έρευνες από τους κλάδους μεταποίησης, λιανικής, κατασκευών και υπηρεσιών- υποχώρησε στο 98,7, από 99,1 του προηγουμένου μηνός.

Περισσότερο απαισιόδοξοι εμφανίζονται και οι Ιταλοί καταναλωτές, με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να υποχωρεί τον Απρίλιο στο 110,5 από 111,2 του Μαρτίου. Είναι ο τρίτος διαδοχικός μήνας επιδείνωσης της εμπιστοσύνης.

Η Ιταλία εισήλθε σε ύφεση στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, με το ΑΕΠ να συρρικνώνεται 0,1% στα δύο τελευταία τρίμηνα του έτους. Παρ’ όλα αυτά, η κεντρική τράπεζα της Ιταλίας εκτίμησε ότι η οικονομία πιθανότατα κατάφερε να ανακάμψει στο πρώτο τρίμηνο του 2019, χάρη στην άνοδο της βιομηχανικής παραγωγής.

Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση της Ρώμης υποβάθμισε τις αναπτυξιακές τις προβλέψεις για φέτος στο 0,2% έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για ανάπτυξη 1%.