Από την έντυπη έκδοση
Ξεκινούν από τη Μεγάλη Τρίτη οι εργασίες για την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος στα πρότυπα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ο οποίος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα αλλά και νέους αναβαθμιζόμενους κάθετους άξονες.
Τις διαβεβαιώσεις αυτές έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενημερώνοντάς τα σχετικά με την εξέλιξη των έργων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος και ειδικότερα για τη σύμβαση που αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα Αμαλιάδα-Δουναίικα.
Παράλληλα έκανε γνωστό ότι σήμερα και αύριο θα υπογραφούν συνολικά 4 συμβάσεις για τα έργα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, «ένα έργο», όπως είπε, «για το οποίο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δεχτεί τόνους λάσπης».
Παράλληλα επεσήμανε ότι οι ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων για το σύνολο του έργου έχουν στόχο να μην υπάρχει συγκέντρωση δημοσίων συμβάσεων σε λίγους ομίλους και «είναι μία διαδικασία για την οποία όχι απλώς παροτρύνει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία αλλά την επιβάλλει κιόλας». Πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία διά του νόμου 4412/2016, τον οποίο έχει ψηφίσει και η Νέα Δημοκρατία, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης. Πολύ σημαντική χαρακτήρισε την επέκταση του προαστιακού από το Κιάτο στο Αίγιο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον Alpha 989, καθώς, όπως είπε, με αυτό τον τρόπο η βόρεια και βορειοδυτική Πελοπόννησος βγαίνει έπειτα από οκτώ χρόνια από την απομόνωση.
O υπουργός επανέλαβε ότι τα δρομολόγια μέχρι το Αίγιο θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής. Όπως τόνισε, υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι το παλιό λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια θα γίνει ο διαγωνισμός για τη σύνδεση με το νέο λιμάνι. Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τους αυτοκινητοδρόμους όλης της χώρας. Σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας τόνισε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικό του χρονοδιάγραμμα, ότι τα προβλήματα του παρελθόντος ξεπεράστηκαν, πλέον η συνεργασία είναι πολύ καλή όσον αφορά τον στόχο η τιμολογιακή πολιτική να βασίζεται πάνω στα πραγματικά δεδομένα του κυκλοφοριακού φόρτου και των χαρακτηριστικών που έχει ο αυτοκινητόδρομος. Σε ερώτημα σχετικά με τη Γραμμή 4 του μετρό μετά την αποχώρηση της ΤΕΡΝΑ, ο υπουργός τόνισε ότι ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί με τους υπόλοιπους, αν και η πληροφόρηση που έχει ο ίδιος είναι ότι θα πρέπει να ανακοινωθεί το συμπέρασμα της αρμόδιας επιτροπής του διαγωνισμού.