Skip to main content

Στην εντατική οι χερσαίες μεταφορές λόγω κορονοϊού

Από την έντυπη έκδοση

Πάνω από 80% του έργου τους έχουν χάσει λόγω του κορονοϊού οι χερσαίες μεταφορές στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις και αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί φορτηγών να αντιμετωπίζουν θέμα βιωσιμότητας, καθώς καλούνται να αντέξουν τους ισχυρούς κραδασμούς μιας δεύτερης μεγάλης κρίσης μετά την υπερδεκαετή οικονομική.

Το παραπάνω τονίζει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, σημειώνοντας ότι τον τελευταίο μήνα κυκλοφορούν σχεδόν αποκλειστικά φορτηγά που μεταφέρουν είδη πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής) και υγειονομικό υλικό (και πρώτες ύλες για την παρασκευή τους), καθώς λόγω των περιοριστικών μέτρων η υπόλοιπη εμπορική δραστηριότητα που έχει σχέση με την εστίαση, την ψυχαγωγία, τον τουρισμό, τα είδη ένδυσης και πολλά άλλα έχει μπει στον πάγο.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, η εσωτερική αγορά βιώνει μία κατάρρευση άνευ προηγουμένου, γεγονός που προφανώς επηρεάζει, εκτός από το μεταφορικό έργο εντός της χώρας, και τις εισαγωγές από το εξωτερικό. «Μόνο οι εξαγωγές αντέχουν και αυτό γιατί η εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα σε αρκετές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης συνεχίζονται σε πιο έντονους ρυθμούς σε σχέση με την Ελλάδα. Και εδώ υπάρχουν απώλειες, αλλά είναι ελεγχόμενες, σε αντίθεση με την εσωτερική αγορά που βιώνει κατάρρευση. Έτσι, πολλοί οδηγοί έχουν παροπλιστεί, γιατί ενώ υπάρχουν εμπορεύματα για να μεταφερθούν στο εξωτερικό, προτιμούν να μη δουλέψουν καθόλου γιατί θα γυρίσουν άδειοι», συμπληρώνει ο ίδιος.

Ενδεικτικά είναι όσα αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και μεταφορέας, Γιώργος Ηλιάδης, σύμφωνα με τον οποίο επιχειρήσεις με φορτηγά που έκαναν τρία δρομολόγια την ημέρα, εκτελούν πλέον ένα σε 10 μέρες. Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ εκφράζει την απογοήτευσή του γιατί ο κλάδος, ο οποίος αποτελείται από 20.000 μικρές επιχειρήσεις, οι περισσότερες με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, δέχεται ακόμα ένα ισχυρό πλήγμα μετά την εγχώρια οικονομική κρίση.