Skip to main content

ΤΑΙΠΕΔ: Στα 1,2 δισ. ευρώ οι ιδιωτικοποιήσεις για το 2019

Στα 1,2 δις ευρώ θα ανέλθουν οι ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για το 2019 σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, ‘Αρη Ξενόφου, ο οποίος παρουσίασε στη διάρκεια ομιλίας του στο συμπόσιο που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη η Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) με θέμα «Η Θεσσαλονίκη Πύλη Ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο». το σχεδιασμό του Ταμείου για το Ελληνικό, εκτιμώντας ότι το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασής του, ενώ για τις μαρίνες Αλεξανδρούπολης και Καβάλας γνωστοποίησε πως οι σχετικοί διαγωνισμοί θα προχωρήσουν μετά το Πάσχα.

«Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση”, είπε ο κ. Ξενόφος για το Ελληνικό και χαρακτήρισε το 2018 χρονιά ρεκόρ για το ταμείο, που όπως είπε ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, που είναι το μεγαλύτερο από το 2011 οπότε και ιδρύθηκε το ΤΑΙΠΕΔ.

Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ και στα περιουσιακά στοιχεία «ναυαρχίδες- όπως τα χαρακτήρισε – που διαχειρίζεται, συμπεριέλαβε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, επισημαίνοντας ότι προς ιδιωτικοποίηση οδεύουν και τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στη χώρα, ενώ γνωστοποίησε ότι μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία για αυτά της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Στο επόμενο δίμηνο, αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Μαρίνας Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά την ομάδα μαρίνων που θα ακολουθήσουν είπε: «ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 16 Απριλίου ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου» και πρόσθεσε ότι «θα ακολουθήσουν και άλλες στην πλευρά του Ιουνίου και του Αιγαίου», ενώ στο πλάνο του συμπεριέλαβε και τις ιαματικές πηγές. 

Όσον αφορά τον τομέα της ενέργειας ανέφερε οι «ο σχεδιασμός μας είναι η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, που αποτελεί για εμάς και μια στρατηγικής φύσης παρέμβαση»

Ανέφερε ακόμα ότι ως το τέλος του 2019, θα διενεργηθεί ο διαγωνισμό για τη δημιουργία – στο εξαντλημένο θαλάσσιο κοίτασμα της Νότιας Καβάλας – υπόγειας αποθήκης αερίου, της μοναδικής που θα διαθέτει η Ελλάδα, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης μεγάλων ποσοτήτων αερίου ακόμη και για οκτώ – εννέα μήνες.

Ακόμα, για το 2020 μετατίθεται ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τον φετινό Οκτώβριο και πως σύντομα η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE) θα παραδώσει την έκθεσή της για την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού.

ΟΛΘ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τη δέσμευσή του ότι τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το λιμάνι.

Πρόσθεσε, ότι η νέα διοίκηση του ΟΛΘ εργάζεται για τη δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων υποδομών στις γειτονικές χώρες, με τα λεγόμενα dry ports, ενώ τόνισε ότι στον ένα χρόνο που η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται στο μάνατζμεντ της κοινοπραξίας των ιδιωτών μετόχων, πέτυχε την σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, από 28,5 ώρες κατά μέσο όρο στη ράδα, σε 8,1 ώρες τον Μάρτιο.

Επίσης γνωστοποίησε ότι πριν το Πάσχα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις για τις διασυνδέσεις με τις γειτονικές χώρες ώστε να αποτελέσει λιμάνι και για αυτές, ενώ διευκρίνισε ότι στόχος του ΟΛΘ δεν είναι να συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητες μέσα στο λιμάνι αλλά να «χτίζει» συνεργασίες με όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων logistics.

Από την πλευρά του ο  διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, μίλησε για το επενδυτικό σχέδιο  της περιόδου 2019-2023, οπότε και αναμένεται να φέρει νέα τρένα. Εκτίμησε ότι εντός του μηνός θα δοθεί η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου.

Μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και θα εκτελείται σε πρώτη φάση από μία νέα αμαξοστοιχία, ενώ θα προστεθούν συνολικά πέντε τρένα και μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά.

Η ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης «Αν έχουμε το προεδρικό διάταγμα για την ανάπλαση εντός του 2019, εμείς ήδη ετοιμάζουμε τα τεύχη δημοπράτησης για να προκηρυχθεί το έργο, ώστε το 2026 να λειτουργήσει το νέο εκθεσιακό κέντρο στις 3 Οκτωβρίου, στην επέτειο των 100 χρόνων από την 1η ΔΕΘ».

«Πρέπει να πάμε σε ένα εκθεσιακό, όχι πολύ μεγάλο καθώς η τάση είναι για έξυπνα γεγονότα και μικρές εκθέσεις. Χρειαζόμαστε σε δόμηση γύρω στις 50.000 τ.μ., σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο δυναμικότητας 120 δωματίων και χρειαζόμαστε και θέσεις στάθμευσης», είπε ο ίδιος και πρόσθεσε: «θα δώσουμε τις υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης σε συνεργάτες, οutsorcing και βεβαίως ένας μεγάλος χώρος, γύρω στα 80 στρέμματα θα αποδοθεί σαν μητροπολιτικό πάρκο στην πόλη».

Σήμερα το εκθεσιακό κέντρο έχει μια έκταση 90.000 τετραγωνικών μέτρων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο τα 40.000 τ.μ, ενώ κάποια περίπτερα που λειτουργούν, κτίσθηκαν με το Σχέδιο Μάρσαλ. «17 περίπτερα χτίστηκαν τη 10ετία του 1950 μέχρι και τη δεκαετία του 1980, με διαφορετικές αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις και λειτουργικότητα», σημείωσε και επισήμανε την αναγκαιότητα της ανάπλασής του, εκτιμώντας ότι «θα μπορούσαμε να είμαστε ηγέτες στην περιοχή των Βαλκανίων, που είναι μια αγορά 50-60 εκατ. ανθρώπων».

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ