Skip to main content

Αλλαγή πλεύσης για τη Volkswagen

Νέο κεφάλαιο ανοίγει για την Vokswagen μετά την αλλαγή του προσώπου στο τιμόνι της. Η απότομη αποχώρηση του 64χρονου Ματίας Μίλερ, ο οποίος κλήθηκε να αντιμετωπίσει την χειρότερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας και η απόφαση να δοθούν τα ηνία στον 59χρονο Χέρμπερτ Ντις, αναμένεται να σηματοδοτήσουν σαρωτικές αλλαγές στην στρατηγική και την πορεία της. 

Όπως χαρακτηριστικά σχολίαζαν στο Bloomberg  πηγές της εταιρείας, η VW αποφάσισε να στραφεί σε έναν ηγέτη, ο οποίος θα μπορέσει να υλοποιήσει βαθιές αρθρωτικές αλλαγές και όχι να απλώς να προβεί σε μία περιορισμένη αναδιάρθρωση. Μεγάλοι μέτοχοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πίστευαν ότι η εταιρεία δεν είχε τα περιθώρια να περιμένει δύο χρόνια έως ότου λήξει το συμβόλαιο του Μίλερ για να επιχειρήσει την αλλαγή πλεύσης, τόνιζαν οι ίδιες πηγές. Πρόσθεταν δε ότι τα επόμενα βήματα θα περιλαμβάνουν πιθανότατα την μερική είσοδο της μονάδας φορτηγών στο χρηματιστήριο. 

Ο Μίλερ, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως «διστακτικός» διευθύνων σύμβουλος, συμφώνησε να αποχωρήσει ανοίγοντας τον δρόμο για την επιλογή του Χέρμπερτ Ντις, επικεφαλής του σήματος VW, ο οποίος και επικράτησε έναντι άλλων υποψηφίων όπως ο οικονομικός διευθυντής και οι διευθύνοντες σύμβουλοι της μονάδας φορτηγών και της Porsche. Σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times, που επικαλούνται πηγές από το περιβάλλον του Μίλερ, δεν υπήρξε απόλυση. Ο ίδιος θεώρησε ότι ήρθε η ώρα να φύγει, καθώς είχε ολοκληρώσει το καθήκον, που ανέλαβε: «να σταθεροποιήσει το πλοίο». 

Yπενθυμίζεται ότι το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων, το οποίο αποκαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές, έχει στοιχίσει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερα από 25 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ. Έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και στην Ευρώπη, με την εταιρεία να παλεύει να το αφήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα πίσω της. 

Σημειώνεται ότι ο Ντις δεν ήταν στην Volkswagen όταν άρχισε η χρήση του παράνομου λογισμικού για την παραποίηση των μετρήσεων στις εκπομπές ρύπων. Εντάχθηκε στο δυναμικό της στα μέσα του 2015, προερχόμενος από την BMW, λίγο πριν το σκάνδαλο δει το φως της δημοσιότητας. Επιλέχθηκε λοιπόν ως ένα «καθαρό» πρόσωπο, που έχει την ικανότητα να προωθήσει δραστικές αλλαγές. Κατά τη θητεία του ως επικεφαλής του σήματος VW πέτυχε την τόνωση της κερδοφορίας και έσωσε θέσεις εργασίας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg, Financial Times