Από την έντυπη έκδοση
Σοβαρές επιπτώσεις και στην εμπορευματική δραστηριότητα της χώρας και ιδιαίτερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει η δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Ειδομένη, μετά την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής από πρόσφυγες και μετανάστες.
Οι μεγάλοι πελάτες της εταιρείας, όπως Cosco, HP & Sony, ζητούν να αποκατασταθεί άμεσα η εύρυθμη λειτουργία των μεταφορών, που τόσο κρίσιμη είναι στην παρούσα συγκυρία για την εθνική οικονομία. Ο σιδηροδρομικός σταθμός παραμένει κλειστός εδώ και οκτώ ημέρες για δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα, με το πλήγμα στην υπό αποκρατικοποίηση εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ να είναι μεγάλο.
Η χρήση εναλλακτικών οδών μέσω Βουλγαρίας καθυστερεί την αποστολή των εμπορευμάτων κατά 1,5 ημέρα και αυξάνει το μεταφορικό κόστος κατά 5 – 10.000 ευρώ ανά συρμό. Στις επιπτώσεις και στην οικονομία από την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδομένη αναφέρθηκε ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι σε τόσο δύσκολες εποχές η χώρα μας δεν αντέχει άλλο κόστος. Ο αποκλεισμός των συνόρων με την πΓΔΜ ήρθε να προστεθεί στα υφιστάμενα παράπονα των ξένων πελατών (που έχουν συνάψει συμφωνίες με την Cosco, ώστε να μεταφέρεται το φορτίο τους διά θαλάσσης έως τον Πειραιά και στη συνέχεια σιδηροδρομικώς προς τη Βόρεια Ευρώπη) για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν οι ξένοι κολοσσοί ότι θα αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα έργα καθυστερούν. Η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη είχε παραμείνει τον περασμένο Νοέμβριο αποκλεισμένη από πρόσφυγες και μετανάστες για 25 ημέρες, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μετρήσει απώλειες που ξεπερνούσαν το 1,5 εκατ. ευρώ. Στις αρχές Μαρτίου, η απόφαση της πΓΔΜ να «σφραγίσει» τα σύνορα με το πρόσχημα ότι η σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί σημείο διέλευσης μεταναστών επιβεβαίωσε την αδυναμία των ελληνικών αρχών να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου.