Σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με τους αρμόδιους φορείς της Βόρειας Μακεδονίας βρίσκεται ο Όμιλος Ελληνικά Πετρέλαιο για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων.
Ο αγωγός είναι κυριότητας της εταιρείας ΒΑΡΔΑΞ, στην οποία τα ΕΛΠΕ κατέχουν το 80% και η Βόρεια Μακεδονία συμμετέχει με ποσοστό 20%- για τη μεταφορά ντήζελ στη γείτονα χώρα. Στο πλαίσιο των συζητήσεων αυτών, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να έχει προσδιοριστεί και το αντάλλαγμα για την τήρηση αποθεμάτων πετρελαίου έκτακτης ανάγκης, αλλά και η επιτάχυνση της προσαρμογής της νομοθεσίας της Βόρειας Μακεδονίας στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο προς την κατεύθυνση της ασφάλειας εφοδιασμού σε ενεργειακά προϊόντα.
Τις συζητήσεις επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στο πρακτορείο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Ευστάθιος Τσοτσορός, εκτιμώντας ότι αυτό θα καταστεί δυνατό εντός του τρέχοντος έτους. «Όπως είναι γνωστό υπάρχει ένα ζήτημα με την επαναλειτουργία του διασυνοριακού πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων για τη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου ντήζελ. Σε σχέση με αυτό έχουν γίνει σειρά από συζητήσεις με κορυφαία στελέχη της γείτονος χώρας υπό την εποπτεία της πολιτικής ηγεσίας» ανέφερε ο κ. Τσοτσορός.
Όπως εξήγησε ειδικότερα συζητήθηκε να προσδιοριστούν οι απαιτούμενες ενέργειες από την εταιρεία τη δική μας, η οποία λειτουργεί τον αγωγό, τη ΒΑΡΔΑΞ ΑΕ, κι επίσης να προσδιοριστούν τα έγγραφα που ζητάει η γείτονα χώρα, να προσκομιστούν, να ονοματιστούν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας, οι οποίες πρέπει να εκδώσουν τα σχετικά πιστοποιητικά αδειοδότητησης και να επαναπροσδιοριστεί ένα χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του αγωγού.
«Αυτές οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα, όλες οι διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί εντός των προσεχών δύο μηνών και από εκεί και πέρα εκτιμούμε ότι θα επαναλειτουργήσει ο αγωγός μέσα στη χρονιά που τρέχει» τόνισε.
Υπογράμμισε, δε, ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντική η επαναλειτουργία του αγωγού, δεδομένου ότι μέσω αυτής δημιουργείται ένα καινούριο περιβάλλον μέσα στον χώρο της γείτονος χώρας, το οποίο όσον αφορά τη διακίνηση και έλεγχο των πετρελαιοειδών θα έχει μία ιδιαίτερα υψηλού βαθμού πιστότητα και δυνατότητα».