Skip to main content

WSJ: «Τρύπιο» το δίχτυ ασφαλείας της Βρετανίας στις θαλάσσιες μεταφορές

Η βρετανική κυβέρνηση περιμένει τις εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών να σώσουν τη χώρα από το χάος, που έχει δημιουργήσει το Brexit. Αυτό δεν θα γίνει, όμως, τουλάχιστον για ένα χρόνο ακόμη, όπως σημειώνει σε ρεπορτάζ της η Wall Street Journal. 

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, με την προθεσμία της 29ης Μαρτίου για την έξοδο να πλησιάζει και τους φόβους ότι η συμφωνία Μέι θα καταψηριστεί στη Βουλή να εντείνονται, η κυβέρνηση δίνει μάχη να αποτρέψει έναν «εφιάλτη των logistics», που θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις αγαθών πρώτων ανάγκης. 

«Θα υπάρξουν σαφώς προβλήματα» τονίζει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής ένωσης Maritime UK . «Δεν μπορείς να περάσεις από μία κατάσταση ελεύθερου εμπορίου σε σύνορα με τελωνειακόυς ελέγχους έτσι απλά. Χρειάζεται περισσότερος χρο΄νος να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Δεν μπορεί να γίνει εν μία νυκτί» εξηγεί. 

Ένα μεγάλο μέρος των εμπορικών συναλλαγών ανάμεσα σε Βρετανία και Ευρώπη γίνεται με φορτηγά που χρησιμοποιούν τα φέρι για το δρομόλογιο Καλαί- Ντόβερ. Περί τα 10.000 φορτηγά πραγματοποιούν το δρομολόγιο σε καθημερινή βάση μεταφέροντας τρόφιμα, φάρμακα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και άλλα είδη.

Για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν πενήντα χρόνια, μετά την έξοδο της χώρας (και εφόσον δεν υπάρξει κάποια συμφωνία, που να προβλέπει μεταβατική περίοδο) θα τεθούν σε ισχύ τελωνειακοί έλεγχοι, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις στις μεταφορές αυτές. 

Τα σύννεφα πυκνώνουν πάνω από το λιμάνι του Ντόβερ, το οποίο διαθέτει εξαιρετικά περιορισμένους χώρους αποθήκευσης. Οι αξιωματούχοι του λιμένος υπολογίζουν ότι για κάθε δύο λεπτά καθυστέρησης για τον έλεγχο του κάθε φορτηγού, θα δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση 17 μιλίων στον αυτοκινητόδρομο M20, που οδηγεί στο λιμάνι. 

Βιομηχανίες τροφίμων και φαρμάκων εκφράζουν τους μεγαλύτερους φόβους για την κατάσταση που θα δημιουργηθεί. Αλλά και περισσότερο από 30 κατασκευαστές αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων οι Honda, Toyota και Land Rover, που παράγουν περί τα 1,7 εκατ. οχήματα ετησίως στη Βρετανία, έχουν σημάνει συναγερμό. Ορισμένες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στραφούν στις αερομεταφορές, ωστόσο το κόστος θα ήταν πολύ υψηλό. 

Η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει λύση. Πρόσφατα έκλεισε συμβόλαια αξίας 130 εκατ. δολαρίων με τρεις διαχειριστές ferry boat, προκειμένου να μεταφέρουν περί τα 4.000 φορτηγά εβδομαδιαίως σε άλλα βρετανικά λιμάνια. Υπάρχουν ωστόσο ήδη αντιδράσεις σχετικά με το εάν οι εταιρείες αυτές έχουν την εμπειρία και ανταποκρίνονται στα στάνταρντς. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς συμφωνούν ότι θα χρειαστεί μία μεταβατική περίοδος τουλάχιστον ενός έτους για να αποφευχθεί το χάος.

naftemporiki.gr