Skip to main content

Κλονίζονται οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Βρετανίας – ΕΕ

To εμπόριο ανάμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ εξακολουθεί να διαταράσσεται από υψηλότερα έξοδα αποστολής, καθυστερήσεις μεταφοράς, απαιτήσεις πιστοποιητικών υγείας και πιο περίπλοκες τελωνειακές απαιτήσεις στα σύνορα παρά την εμπορική συμφωνία αποχώρησης για την αποφυγή δασμών, υπογραμμίζει η εφημερίδα Financial Times. 

Το μερίδιό του στις συνολικές εξαγωγές από το μπλοκ 27 χωρών έχει μειωθεί από 17% σε 14% από το δημοψήφισμα του Brexit το 2016, σύμφωνα με την Eurostat.

Ορισμένοι δασμοί εξακολουθούν να επιβάλλονται σε αγαθά που εισάγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια επανεξάγονται σε αγορές της ΕΕ με λίγη ή καθόλου περαιτέρω μεταποίηση.

Οι γερμανικές εξαγωγές προς τη Βρετανία τον Ιανουάριο μειώθηκαν περίπου 30% ετησίως, συνεχίζοντας μια τάση μείωσης του εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών από το δημοψήφισμα του Brexit το 2016, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία αυτή την εβδομάδα.

Ξεχωριστά, η Ιταλία τον περασμένο μήνα ανέφερε πτώση των εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 38% σε ετήσια βάση και μείωση των εισαγωγών από τη Βρετανία κατά 70% τον Ιανουάριο – και οι δύο πολύ πιο απότομες μειώσεις από αυτές με άλλες χώρες. Η διαταραχή που προκλήθηκε από το Brexit έπληξε το αγγλο-γαλλικό εμπόριο στις αρχές του τρέχοντος έτους, αντανακλώντας τη μείωση της εμπορικής δραστηριότητας μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων μεγάλων χωρών της ΕΕ

«Δυσκολεύομαι να αποφασίσω ποιος είναι ο αντίκτυπος του Brexit και τι ακριβώς εξαρτάται από τον αντίκτυπο του κορωνoϊού », δήλωσε ο Τζιλ Μοεκ, επικεφαλής οικονομολόγος της γαλλικής ασφαλιστικής εταιρείας Axa.

Πριν αποχωρήσει το Ηνωμένο Βασίλειο από την ενιαία αγορά της ΕΕ στα τέλη του περασμένου έτους, πολλές εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ είχαν εξασφαλίσει τα αποθέματά τους για να αποφύγουν το υψηλότερο κόστος και την αναστάτωση από το Brexit.

«Υπήρχαν τόσες πολλές ιστορίες για εταιρείες που αντιμετώπιζαν προβλήματα εξαγωγής ή εισαγωγής μετά το Brexit και πολλοί μεταφορείς ήταν απρόθυμοι να ασχοληθούν με τα τελωνειακά ζητήματα, οπότε αντίκτυπος είναι αναμενόμενος », είπε, προσθέτοντας ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς «για να πούμε πόσο θα επηρεαστεί το εμπόριο με το Ηνωμένο Βασίλειο”.

Πηγή: ΕΡΤ