Ο Παρασκευάς Κορδοπάτης, διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ Εθνικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμπελοοινικών Προϊόντων, μίλησε για τις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού για φέτος αλλά και σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «In Business» με τη Μαρία Σμιλίδου, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής.
«Παρατηρούμε μια επιβράδυνση ή σταθερότητα των μεγεθών σε αξία και ποσότητα»
Ο κ. Κορδοπάτης δήλωσε ότι «Οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού προς τρίτες χώρες και προς την ΕΕ φέτος άγγιξαν τα 100 εκατ.€ σε μια ποσότητα περίπου στους 29.000 τόνους. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά παρατηρούμε μια επιβράδυνση ή σταθερότητα των μεγεθών σε αξία και ποσότητα, η οποία μας δίνει ως αποτέλεσμα μία αύξηση της μέσης τιμής μονάδος του εξαγόμενου προϊόντος ανά κιλόγραμμο οίνο. Δηλαδή θα λέγαμε ότι έχουμε μια ελαφρά μείωση και της αξίας και της ποσότητας».
«Η Γερμανία στην Ευρώπη είναι η κύρια αγορά εξαγωγής»
Για τις αγορές που πρωταγωνιστούν στις ελληνικές εξαγωγές ο κ. Κορδοπάτης ανέφερε ότι «η Γερμανία στην Ευρώπη είναι η κύρια αγορά εξαγωγής, που αντιπροσωπεύει το 51,7% τον εξαγωγών μας. Δεύτερη έρχεται η Κύπρος, η οποία τα τελευταία χρόνια φαίνεται να έχει σταθερά αυξητικά μεγέθη κυρίως ως προς την αξία».
«Όσον αφορά στις τρίτες χώρες η κυριότερη είναι αυτή των ΗΠΑ»
Συνέχισε λέγοντας ότι «Όσον αφορά στις τρίτες χώρες η κυριότερη είναι αυτή των ΗΠΑ, όπου η αξία ανέρχεται στα 16 εκατ.€, στο 17% περίπου των εξαγωγών του ελληνικού κρασιού και ακολουθεί ο Καναδάς, η οποία είναι η μόνη χώρα που βλέπουμε μια συνεχή διαχρονική αύξηση των εξαγωγών ακόμα και εν καιρώ πανδημίας. Αυτές είναι οι κύριες εξαγωγικές αγορές του ελληνικού κρασιού που αντιπροσωπεύουν το 80% των εξαγωγών».
«Το κρασί δεν είναι όπως το ελαιόλαδο»
Τέλος, για τις προοπτικές, αλλά και τις δυσκολίες του κλάδου ο κ. Κορδοπάτης εξήγησε ότι «το κρασί γενικά ως προϊόν είναι ένα προϊόν που υπακούει στους κανόνες του πλήρους ανταγωνισμού. Το κρασί παράγεται στον πλανήτη σε όλη την εύκρατη ζώνη, δεν είναι σαν το ελαιόλαδο που η αγορά είναι ολιγοπωλιακή. Εμείς με όχημα κυρίως τις ελληνικές ποικιλίες προσπαθούμε να πείσουμε τους ξένους καταναλωτές για την άριστη σχέση ποιότητας και τιμής των ελληνικών κρασιών. Κάτι τέτοιο έχει σίγουρα αργό βηματισμό».