Skip to main content

Οι Ιταλοί στην τερματική «στάση» της ΕΕΣΣΤΥ

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ, που διαχειρίζεται εννέα επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, κατέθεσαν χθες στο ΤΑΙΠΕΔ οι Ιταλοί ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω της ελληνικής εταιρείας σιδηροδρόμων και όχι του ομίλου της Ferrovia dello Stato Italiano.

 Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι με τη νέα κίνησή της η εταιρεία στοχεύει στην είσοδό της και στην επισκευή τροχαίου υλικού του μετρό και των λεωφορείων, ενώ ετοιμάζει επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ σε μία πενταετία. Η διαδικασία που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013, έπειτα από πολλές παρατάσεις, φαίνεται ότι ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες με την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς. Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα κατάθεσης προσφοράς εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε και η τσεχική Skoda, η οποία όμως αποχώρησε από τη διαδικασία.

 Η ΕΕΣΣΤΥ είχε αποσχιστεί από τον ΟΣΕ το 2013 και μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για να προχωρήσει η 30ετής παραχώρησή της σε ιδιώτες. Πήρε «προί-κα» τις εννέα βασικές επισκευαστικές βάσεις του δικτύου σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα, Πάτρα, Καλαμάτα, Πύργο, Αλεξανδρούπολη και Διακοφτό, με συνολική επιφάνεια 290 στρέμματα. Η διοίκηση της εταιρείας, επικαλούμενη έκθεση ορκωτών λογιστών, υπολογίζει την αξία των περιουσιακών στοιχείων σε 14 εκατ. ευρώ και τα αποθεματικά σε 36 εκατ. ευρώ. 

 Το 2016, η ΕΕΣΣΤΥ πέτυχε βελτίωση οικονομικού αποτελέσματος. Κατά την τέταρτη εταιρική χρήση της εταιρείας και συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, η βελτίωση που παρουσιάστηκε οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στη μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών (0,77%) και στην παράλληλη, αλλά μεγαλύτερη ποσοστιαία, μείωση των εξόδων (-3,23%).

Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε, επίσης, η συμβιβαστική επίλυση διαφορών μεταξύ της ΕΕΣΣΤΥ και του ΟΣΕ, σχετικά με οικονομικές διαφορές που υπήρχαν για τη χρήση 2016, αλλά και για προγενέστερα έτη, κατόπιν των ενεργειών της νέας διοίκησης.