Skip to main content

Η πανδημία γύρισε πίσω 21 χρόνια τις αερομεταφορές

Πάνω από δύο δεκαετίες ανάπτυξης στην αεροπορική επιβατική κίνηση «έπνιξε» η πανδημία.

«Η πανδημία και οι συνέπειές της εξαφάνισαν μέσα σε λίγους μήνες 21 χρόνια αύξησης της κίνησης επιβατών παγκοσμίως, μειώνοντας την κυκλοφορία φέτος σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά το 1999», σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων και στατιστικών για τον τομέα των ταξιδίων Cirium. 

«Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η κυκλοφορία επιβατών εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά 67% το 2020», ανέφερε η εταιρεία.

Η αεροπορική βιομηχανία επλήγη σοβαρά από τον νέο κορωνοϊό καθώς οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους σε μια προσπάθεια να σταματήσουν την εξάπλωση της νόσου.

Το 2020 καταγράφηκαν μόνο 2,9 τρισ. χιλιόμετρα επιβατών (revenue passenger kilometers – RPKs), έναντι 8,7 τρισ. το 2019. Τα RPKs χρησιμοποιούνται ως μονάδα μέτρησης της αεροπορικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της  Cirium, οι αερομεταφορείς πραγματοποίησαν 16,8 εκατομμύρια πτήσεις από την 1η Ιανουαρίου έως τις 20 Δεκεμβρίου 2020. Αυτός ο αριθμός πτώσεων είναι αισθητά μειωμένος από τις 33,2 εκατομμύρια πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο το 2019.

Περισσότερες από 40 αεροπορικές εταιρείες διέκοψαν ή ανέστειλαν εντελώς τις δραστηριότητές τους και οι ειδικοί αναμένουν περισσότερες αποτυχίες το 2021, σύμφωνα με την Cirium.

Οι περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και η Βόρεια Αμερική αποδείχτηκαν πως «έτρεξαν» ταχύτερα για να βρεθούν στο μακρύ δρόμο προς την ανάκαμψη, σύμφωνα με την έκθεση Airline Insights Review 2020 της Cirium. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται στη λίστα των πολυσύχναστων αεροδρομίων της  Cirium, όπου κυριαρχούσαν τα αεροδρόμια στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Αναγνωρίζοντας ότι μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Πεκίνο και η Σαγκάη έλειπαν από τη λίστα, ο David White, αντιπρόεδρος στρατηγικής στη Cirium, δήλωσε στο CNBC ότι φαίνεται πως  αεροδρόμια όπως το John F. Kennedy της Νέας Υόρκης «επηρεάστηκαν δυσανάλογα λόγω της διεθνούς κυκλοφορίας τους σε φυσιολογικές περιόδους».

«Τα αεροδρόμια στη Μιννεάπολις, το O’Hare στο Σικάγο), το Ντάλας-Φορτ Γουόρ], το αεροδρόμιο της Ατλάντα και το Σαρλότ έχουν τώρα σημαντικά υψηλότερη κίνηση από το αεροδρόμιο  JFK λόγω του όγκου των πτήσεων εσωτερικού», εξήγησε.. Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και σε κάποια κινεζικά αεροδρόμια.

Οι διεθνείς πτήσεις μειώθηκαν κατά 68% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι εσωτερικές πτήσεις μειώθηκαν κατά 40%.

Η Cirium αναμένει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα ανακάμψει το 2024 ή το 2025, με τα  εγχώρια ταξίδια και τα ταξίδια αναψυχής να είναι τα πρώτα που δείχνουν σημάδια «σταθερής ανάκαμψης».

naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC