Η μετοχή της Heineken σημείωσε βουτιά 10% σήμερα, καθώς ο κολοσσός της ζυθοποιίας έχασε τις προσδοκίες για τις πωλήσεις μπύρας για το τρίτο τρίμηνο.
Η Heineken κατέγραψε οργανική αύξηση 19,8% στα καθαρά έσοδα του γ’ τριμήνου προειδοποιώντας όμως ότι βλέπει «κάποια σημάδια υποχώρησης στη ζήτηση των καταναλωτών».
Ο όγκος πωλήσεων της μπύρας αυξήθηκε κατά 8,9% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο, αλλά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με τη μέση προσδοκία της αγοράς 12,%.
Οι υψηλότερες τιμές και οι καταναλωτές που αγοράζουν πιο ακριβά προϊόντα συνέβαλαν στην αύξηση των καθαρών εσόδων, με τους όγκους μπύρας να αυξάνονται λιγότερο απότομα – κατά 8,9%.
Στα εξαμηνιαία της αποτελέσματα, η Heineken προειδοποίησε ότι η αυξανόμενη πίεση στα οικονομικά των καταναλωτών θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις μπύρας και η εταιρεία δήλωσε σήμερα ότι είχε δει σημάδια επιβράδυνσης της ζήτησης σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές τις τελευταίες εβδομάδες.
Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο επωφελήθηκε από μια ισχυρή ανάκαμψη στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού συγκριτικά με το 2021. Οι συνολικοί όγκοι βιολογικής μπύρας αυξήθηκαν 8,9% στο τρίμηνο, ενώ στο εννεάμηνο οι όγκοι αυξήθηκαν 8,1%.
Στο εννεάμηνο τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν 23% στα 21,27 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 2,2 δισ. ευρώ από τα 3,03 δισ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη του προηγουμένου έτους αυξήθηκαν λόγω των εκτάκτων κερδών των 1,27 δισ. ευρώ, από την επανεκτίμηση του ποσοστού συμμετοχής στη United Breweries στην Ινδία.
«Η επιχείρησή μας έφερε σταθερά αποτελέσματα το τρίτο τρίμηνο σε όλες τις περιοχές, και ιδιαίτερα η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είχε μια ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Heineken, Ντολφ φαν ντερ Μπρινκ.
naftemporiki.gr