Της Έφης Τριήρη
[email protected]
Για μία μακροπρόθεσμη προσέγγιση στα σχέδια της Ryanair στην Ελλάδα έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας κ. Έντι Γουίλσον, σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στην “Νaftemporiki ΤV”, ζητώντας την παράταση της τουριστικής περιόδου και περισσότερες επενδύσεις, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα είναι μία αγορά που δεν εξυπηρετείται επαρκώς από την εταιρεία του. «Εξυπηρετούμε 50 εκατομμύρια επιβάτες στην Ιταλία, σχεδόν 50 εκατομμύρια στην Ισπανία και μόνο 6 εκκατομύρια στην Ελλάδα» υπογράμμισε.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο CEO της Ryanair, η Ελλάδα έχει μία πολύ διευρυμένη γεωγραφική εμβέλεια με τα νησιά, όμως το κόστος των αεροδρομίων εμποδίζει αεροπορικές, όπως η Ryanair, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και θα μπορούσε να φέρει ανάπτυξη. «Θέλουμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα μακροπρόθεσμα, όχι μόνο γι΄αυτό τον χειμώνα αλλά και για όλους τους χειμώνες. Έτσι μπορούμε να φέρουμε επιβάτες όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στα Χανιά, στην Κέρκυρα, στην Ρόδο, στα νησιά του Ιουνίου, στο Βόλο και σε άλλα μέρη», είπε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση εάν η Ryanair σκοπεύει να κλείσει τη βάση της στα Χανιά, ο κ.Γουίλσον απάντησε κατηγορηματικά όχι, σημειώνοντας ωστόσο ότι “τα Χανιά είναι θερινή βάση και ότι η εταιρεία δεν σκόπευε να την ανοίξει τον χειμώνα”. Αναφερόμενος στη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους του επιχειρηματικού και τουριστικού κόσμου στα Χανιά, ανέφερε ότι αυτό είναι θετικό καθότι οι επιχειρηματίες είναι αυτοί που παίρνουν ρίσκα να ανοίξουν ξενοδοχεία, να δώσουν εργασία και να επενδύσουν στον τουρισμό.
Ο κ. Γουίλσον αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε χθες με τον υπουργό Τουρισμού Β.Κικίλια, ο οποίος είπε ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού θα κάνει κάποιες ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες που θα αφορούν όλες τις αεροπορικές εταιρείες για τη χειμερινή περίοδο, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα είναι σημαντικές και θα βοηθήσουν τη Ryanair να αναπτυχθεί σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι το αεροδρόμια, είτε τα περιφερειακά είτε της Αθήνας, χρειάζεται να προσαρμόσουν το κόστος, έτσι ώστε «όταν φέρνεις περισσότερους επιβάτες να έχουμε χαμηλότερο κόστος ανά επιβάτη και αυτό θα αυξήσει την κίνηση όλο τον χρόνο».
«Το μεγάλο πρόβλημα είναι η χρέωση κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Οι αεροπορικές το χειμώνα πρέπει να μειώσουν τα εισιτήριά τους προκειμένου να φέρουν κόσμο. Για αυτό είναι λογικό τα αεροδρόμια να μειώνουν το κόστος και έτσι να έρχονται περισσότεροι επιβάτες», τόνισε, προσθέτοντας ότι αυτό “θα λειτουργούσε ως μία αυτοχρηματοδότηση για την ελληνική οικονομία”.