Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Πρόβα τζενεράλε το Σαββατοκύριακο για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από τη Νίκαια μέχρι το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά.
Τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που ξεκίνησαν σταδιακά από το τέλος Ιουλίου από τον σημερινό τερματικό σταθμό Νίκαια, θα οδηγήσουν στην έναρξη των εμπορικών δρομολογίων από το τέλος Σεπτεμβρίου. Οι συρμοί συνεχίζουν την πορεία τους περνώντας από τους τρεις σταθμούς της επέκτασης και φτάνουν μέχρι το τέρμα της γραμμής που είναι το Φρέαρ Δεληγιάννη, κάτω από την οδό Λαμπράκη.
Για τις ανάγκες των δοκιμαστικών δρομολογίων στις 27 και 28 Αυγούστου (Σάββατο και Κυριακή) οι συρμοί της γραμμής 3 θα σταματούν στον σταθμό Αγία Μαρίνα. Σε αυτές τις δύο ημέρες θα μείνουν κλειστοί οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια και τα δυναμικά δοκιμαστικά θα συνεχιστούν με διαδρομή και στους έξι σταθμούς.
Η γραμμή 3 θα λειτουργεί στο τμήμα «Αεροδρόμιο – Αγ. Μαρίνα» και οι επιβάτες κατά τα παραπάνω χρονικά διαστήματα θα εξυπηρετούνται στο τμήμα Αγ. Μαρίνα – Νίκαια από την προσωρινή λεωφορειακή γραμμή «Χ50 Αγ. Μαρίνα – Νίκαια», στη δημιουργία της οποίας προχωρά ο ΟΑΣΑ.
Με αυτές τις δοκιμές ολοκληρώνονται τα συστήματα σηματοδότησης και θα έχουν δοκιμαστεί όλοι οι τύποι συρμών που σήμερα κυκλοφορούν στο αθηναϊκό μετρό.
Υπενθυμίζεται πως με την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ο προγραμματισμός για τα επίσημα εγκαίνια είναι για το τέλος Σεπτεμβρίου, εφόσον τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίσουν χωρίς να παρουσιαστούν προβλήματα. Οι τελευταίες εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών προχωρούν και ήδη παρουσιάζουν εικόνα ετοιμότητας.
Με τη λειτουργία της επέκτασης αυτής, ο Δήμος Πειραιά θα αυξήσει το σύνολο των σταθμών Μετρό που διαθέτει (από δύο σήμερα στη γραμμή 1 -οι σταθμοί Φάληρο και Πειραιάς- σε πέντε, καθώς και οι 3 νέοι σταθμοί είναι στα διοικητικά του όρια).
Παράλληλα στον σταθμό «Πειραιάς» θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αττικής, καθώς σε ακτίνα 200 μέτρων θα συγκεντρώνονται δύο σταθμοί Μετρό, ο τερματικός του Τραμ, ο τερματικός του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά και πλοία ακτοπλοΐας.