Της Τέτης Ηγουμενίδη,
[email protected]
Στα επίπεδα πριν την πανδημία επιστρέφουν τα οικονομικά μεγέθη της Αττικής Οδού, με την παραχώρηση να αφήνει πίσω της την δύσκολη διετία (2020-2021) με τους περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού διαμορφώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, σε 94,2 εκατ., μειωμένος κατά 0,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 που ήταν 94,5 εκατ. ευρώ.
Τα έτη 2020 και 2021 ο κύκλος εργασιών ήταν 71,8 εκατ. και 75,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (στο α’ εξάμηνο). Ο τζίρος του φετινού πρώτου εξαμήνου ενισχύθηκε 24,6% έναντι του 2021.
Το ίδιο διάστημα τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε περίπου 35,7 εκατ. ευρώ, υψηλότερα από τα 26,1 εκατ. και 28,6 εκατ. ευρώ της 2ετίας 2020 – 2021 αλλά χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 6μήνου 2019 (49,1 εκατ.). Η μείωση 27,4% σε σχέση με την χρονιά προ πανδημίας αποδίδεται στην επιβάρυνση της παραχώρησης με ποσό περίπου 8 εκατ. εξαιτίας του προστίμου και των αποζημιώσεων πολιτών για τη χιονόπτωση του χειμώνα που πέρασε.
Τα καθαρά κέρδη στο 6μηνο 2022 ήταν 27,5 εκατ. έναντι 23 εκατ. στο 6μηνο 2021, 19,4 εκατ. στο πρώτο μισό του 2020 και 35,1 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο 2019 (δηλαδή το 2022 είναι μειωμένα 21,6% σε σχέση με το 6μηνο 2019 και αυξημένα 19,6% σε σχέση με το 2021).
Ο δανεισμός της Αττικής Οδού στο τέλος του πρώτου εξαμήνου φέτος διαμορφώθηκε σε περίπου 280 χιλ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα και δεσμευμένες καταθέσεις σε 187,5 εκατ. ευρώ.
Το μέρισμα που διανέμει φέτος του μετόχους της (Ελλάκτωρ και Άβαξ) η εν λόγω παραχώρηση είναι περίπου 84,4 εκατ. ευρώ.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται στο μεταξύ η διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού με τις προσδοκίες για το τίμημα να παραμένουν υψηλές. Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό συμμετέχουν 8 κοινοπραξίες και η εκτίμηση είναι ότι οι δεσμευτικές προσφορές δύναται να κατατεθούν εντός του πρώτου τριμήνου 2023.