Σημαντική υποχώρηση με τον μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό από το 1994- όταν και ξεκίνησαν να καταγράφονται τα στοιχεία- κατέγραψαν οι λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία για τον Ιούνιο, σε ένα ακόμα σημάδι ότι η κρίση κόστους ζωής οδηγεί σε μείωση των δαπανών στα νοικοκυριά της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της χώρας, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,6% μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου, μια πτώση πολύ μεγαλύτερη από την πρόβλεψη των οικονομολόγων για αύξηση 0,2%. Η στατιστική υπηρεσία σημείωσε ότι η υψηλή άνοδος των τιμών «έχει αισθητή αρνητική επίδραση στο καταναλωτικό κλίμα».
Σε ετήσια βάση, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8,8% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Είναι η μεγαλύτερη ετήσια πτώση εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η ζήτηση για κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και ρούχα μειώθηκε κατά 5,4%, ενώ οι διαδικτυακές αγορές μειώθηκαν κατά 3,8%. Οι πωλήσεις στο Διαδίκτυο μειώθηκαν κατά 15,1% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας εν μέρει τη μετατόπιση των καταναλωτικών προτύπων καθώς η οικονομία άνοιξε ξανά.
Ο οικονομολόγος στην Pantheon Macroeconomics Κλάους Βίστεσεν έκανε λόγο για «άθλια» στοιχεία, σημειώνοντας ότι η απότομη πτώση των λιανικών πωλήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της εκτίμησης της περασμένης εβδομάδας για το ΑΕΠ του δεύτερου τριμήνου. Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε πως η γερμανική οικονομία έμεινε στάσιμη για το β’ τρίμηνο του 2022.
naftemporiki.gr