Η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η οριζόντια μείωση του φόρου στα καύσιμα δεν είναι στις επιλογές της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη.
Ο υπουργός, μιλώντας στην ΕΡΤ, απέκλεισε τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, τονίζοντας ότι «αν η κυβέρνηση μείωνε τους φόρους στα καύσιμα, θα υπήρχε μεγάλη απώλεια εσόδων του κράτους».
Σημείωσε ότι οι συγκεκριμένοι φόροι είναι στον πυρήνα των εσόδων του κράτους, ενώ τόνισε ότι μία μεγάλη απώλεια των εσόδων του κράτους θα έθετε ζητήματα όπως την πορεία του ελλείμματος, επισημαίνοντας και την κρίση που διέρχεται η αγορά των ομολόγων.
«Εμείς μια τέτοια απόφαση δεν θα πάρουμε, αντιθέτως όσο διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο έχουμε με ασφάλεια, θα τον διαθέτουμε στους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη, στους συμπολίτες μας που δεν μπορούν να βγάλουν τον μήνα, στους συμπολίτες μας που δεν μπορούν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ γιατί δεν έχουν λεφτά. Πιστεύω ότι έχουμε ωριμάσει ως κοινωνία για να ξέρουμε ότι απεριόριστα δημοσιονομικά περιθώρια δεν υπάρχουν», συμπλήρωσε.
Για την ενεργειακή κρίση, ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι «τις τελευταίες 48 ώρες έχουμε μια μεγάλη επιβάρυνση της κρίσης ενέργειας στην Ευρώπη. Η Ρωσία ξαφνικά επικαλούμενη τεχνικό πρόβλημα στον Nord Stream 1 έχει μειώσει τη ροή φυσικού αερίου προς τη Γερμανία και προς άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης σχεδόν κατά 50%. Αυτό οδήγησε ξαφνικά σε μια άνοδο της τιμής της θερμικής μεγαβατώρας, όπως μετράμε το φυσικό αέριο από τα 140 στα 200 ευρώ».
«Η εξέλιξη παγκοσμίως όχι μόνο δεν βελτιώνεται, αλλά χειροτερεύει. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη, δηλ. να απορροφάμε όλη την αύξηση εμείς ως κράτος και να αφήνουμε ένα πολύ ελάχιστο κομμάτι αυτής να φτάνει στο λογαριασμό των καταναλωτών γίνεται ακόμα πιο σημαντική και φυσικά βαρύνει και θα βαρύνει, εάν συνεχιστεί αυτό, τον κρατικό προϋπολογισμό», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στους ελέγχους για την αιχροκέρδεια στα πρατήρια καυσίμων, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι «έχουμε βάλει πάρα πολλά πρόστιμα. Δυστυχώς φαίνεται ένας υψηλός αριθμός πρατηρίων που έχει υψηλότερο κέρδος σήμερα από ό,τι την 1η Σεπτεμβρίου του 2021, άρα παραβιάζει το πλαφόν του κέρδους που έχουμε θεσπίσει. Υπογράφουμε συνεχώς και νέα πρόστιμα και ελέγχους κάνουμε ασταμάτητους. Έχουμε ξεκινήσει τον έλεγχο στα διυλιστήρια και στη μεταφορική αλυσίδα των καυσίμων».
Πάντως, υπογράμμισε: «Mην έχουμε αυταπάτες. Η άνοδος της τιμής δεν οφείλεται στην αισχροκέρδεια. H μεγάλη διαφορά στον καταναλωτή είναι από την αύξηση της πρώτης ύλης. Η πρώτη ύλη και ως φυσικό αέριο και ως πετρέλαιο είναι εισαγόμενες στην Ελλάδα».