Skip to main content

Παρίσι: Η απαγόρευση των αυτοκινήτων σε κεντρικές αρτηρίες ρίχνει τον τζίρο των καταστημάτων

Η διάσημη λεωφόρος Rue de Rivoli στο κέντρο του Παρισιού, κοντά στο Μουσείο του Λούβρου, δεν είναι πλέον προσβάσιμη σε αυτοκίνητα, εκτός από ταξί, λεωφορεία και οχήματα έκτακτης ανάγκης, από τον Μάιο του 2020. Για τον λόγο αυτό οι έμποροι κινητοποιούνται για να αλλάξουν τα πράγματα.

«Πρέπει να ανοίξουμε μια νέα λωρίδα κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα. Ορισμένα καταστήματα επηρεάζονται πολύ με πτώση 30% έως 40% στον τζίρο τους και βλέπουμε πάνω από το 10% του κλεισίματος των καταστημάτων», λέει ο Τιερί Βερόν, πρόεδρος της ομοσπονδίας ενώσεων βιοτεχνών και εμπόρων του Παρισιού (FACAP). .

Το τέλος της πρόσβασης στους αυτοκινητιστές θα προκαλούσε μείωση της προσέλευσης, ειδικά από την πλευρά των τουριστών. «Υπάρχουν όλο και λιγότερες τουριστικές ομάδες επειδή οι τουρίστες δεν μπορούν πάντα να κυκλοφορούν με τα πόδια ή με ποδήλατο ή δεν είναι πάντα πρακτικό για αυτούς, όπως για οικογένειες με παιδιά», επιβεβαιώνει ο Νταβίντ Παριέντ υπεύθυνος του καταστήματος με σουβενίρ Arcades Rivoli. «Βλέπουμε μια πτώση στην πελατεία μας κάποιας ηλικίας», λέει ο διπλανός κοσμηματοπώλης.

Το κλείσιμο αυτού του δρόμου, ο οποίος εκτείνεται κυρίως κατά μήκος του δημαρχείου και του Λούβρου, για τους αυτοκινητιστές έγινε την εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού. «Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι ακριβώς προκαλεί την απώλεια του τζίρου», παραδέχεται ο Παριέντ, ο οποίος έχει γνωρίσει πτώση των πωλήσεων έως και 80%.

Οι επιχειρήσεις της περιοχής εκφράζουν τη λύπη τους για την πτώση του τζίρου τους, η οποία θα συνδεόταν με το κλείσιμο της αρτηρίας στα αυτοκίνητα.

Το θέμα της πεζοδρόμησης ή της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των ΙΧ σε εμπορικές αρτηρίες του Παρισιού, έχει γίνει αντικείμενο σφοδρής αντιπαράθεσης στο Παρίσι, με τη δήμαρχο Αν Ινταλγκό να δέχεται «πυρά» από τους Παριζιάνους, που της προσάπτουν μεταξύ άλλων και κατηγορίες για ελλιπή καθαριότητα στη γαλλική πρωτεύουσα.

naftemporiki.gr