Skip to main content

Γερμανία: Το μεγάλο όχι πανίσχυρου συνδικάτου στο τελεσίγραφο του Μασκ

«Τοίχο» βρίσκει το τελεσίγραφο του Έλον Μασκ στο προσωπικό της Tesla που βάζει τέλος στην εξ αποστάσεως εργασία και ζητά από τους υπαλλήλους ή να επιστρέψουν στο γραφείο ή να αποχωρήσουν από την εταιρεία.

Το μεγαλύτερο και πανίσχυρο συνδικάτο της Γερμανίας, IG Metall σε μια πρώτη αντίδρασή τους ανακοίνωσε  ότι θα υποστηρίξει κάθε εργαζόμενο που θα αντιταχθεί στην απαίτηση του πλουσιότερου άνθρωπου στον κόσμο.

Η Tesla απασχολεί περίπου 4.000 άτομα στη Γερμανία και σχεδιάζει να επεκτείνει το εργατικό δυναμικό της σε 12.000.

«Όποιος δεν συμφωνεί με τέτοιες μονόπλευρες απαιτήσεις και θέλει να αντισταθεί, έχει στο πλάι του τη δύναμη των συνδικάτων», δήλωσε η Birgit Dietze, εκ των ηγετών του IG Metall 

Οι εργαζόμενοι της Tesla στο Gruenheide της Γερμανίας εξέλεξαν 19 άτομα στο πρώτο συμβούλιο εργαζομένων τον Φεβρουάριο,σε μια «επαναστατική» κίνηση που διαφοροποιεί το συγκεκριμένο  εργοστάσιο από άλλα που διευθύνει η αυτοκινητοβιομηχανία,  στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού, όπου ο Έλον Μασκ αντιστάθηκε σθεναρά σε κάθε απόπειρα συνδικαλισμου.

Μερικοί από τους εργαζομένους της Tesla, είναι μέλη της IG Metall, poy αντιπροσωπεύει εργαζόμενους σε εταιρείες αυτοκινήτων και αλλά άλλους βιομηχανικούς τομείς.

Στη Γερμανία δεν υπάρχουν επί του παρόντος νόμοι που να κατοχυρώνουν το δικαίωμα στην εργασία από το σπίτι, αλλά το υπουργείο Εργασίας επεξεργάζεται πολιτικές που θα αυξήσουν την ευελιξία για τους εργαζόμενους. 

Αλαζονική απάντηση

Πολλοί μεγάλοι εργοδότες, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοβιομηχανιών, έχουν ήδη αγκαλιάσει τα υβριδικά μοντέλα εργασίας στον απόηχο της πανδημίας του κορωνοϊού που ανάγκασε τις εταιρείες να στείλουν το προσωπικό στο σπίτι στη δουλειά.

“Έχουμε μια θεμελιωδώς διαφορετική άποψη για τη δημιουργία ενός ελκυστικού εργασιακού περιβάλλοντος και υποστηρίζουμε την προσωπική ευθύνη των εργαζομένων μας για την εξισορρόπηση της εργασίας μεταξύ σπιτιού και γραφείου», δήλωσε ο Gunnar Kilian, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen  για ανθρώπινο δυναμικό.

Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων BMW  και Mercedes-Benz επανέλαβαν αυτήν την άποψη όταν ρωτήθηκαν για το τελεσίγραφο του Μασκ.

«Η υβριδική εργασία είναι το μοντέλο εργασίας του μέλλοντος..», δήλωσε εκπρόσωπος της Mercedes-Benz.

Ο Μασκ, πάντως απαντά αλαζονικά

“Υπάρχουν φυσικά εταιρείες που δεν το απαιτούν αυτό (σσ: την εξ αποστάσεως εργασίας), αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που έβγαλαν ένα υπέροχο νέο προϊόν; Έχει περάσει καιρός”