Skip to main content

Σέριλ Σάντμπεργκ: Αποχωρεί μετά από 14 χρόνια από τη μητρική του Facebook

Η Σέριλ Σάντμπεργκ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι αποχωρεί από τη θέση της ως Chief Operating Officer της μητρικής εταιρείας Facebook, Meta Platforms, τερματίζοντας μια θητεία που βοήθησε να ηγηθεί μιας από τις πιο κερδοφόρες και αμφιλεγόμενες εταιρείες στον κόσμο.

Σε ανάρτησή της στο προφίλ της στο Facebook, η Σάντμπεργκ δήλωσε ότι θα συνεχίσει να υπηρετεί την εταιρεία ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Meta. Όπως εξήγησε, θέλει να εστιάσει στο ίδρυμα και στο φιλανθρωπικό έργο της. «Όταν πήρα αυτή τη θέση το 2008, έλπιζα ότι θα ήμουν σε αυτόν τον ρόλο για πέντε χρόνια. Μετά από 14 χρόνια, είναι καιρός για μένα να γράψω το επόμενο κεφάλαιο της ζωής μου», έγραψε. 

«Πραγματικά νιώθω ότι η επόμενη γενιά ηγετών είναι έτοιμη», είπε. «Ήταν μια μακρά και εξαιρετική συνεργασία με τον Μαρκ, πιστεύω πραγματικά στην εταιρεία και παραμένω στο διοικητικό συμβούλιο. Αλλά μάλλον είναι καιρός για μένα να έχω περισσότερη ευελιξία και τη δυνατότητα να κάνω περισσότερα πράγματα με το χρόνο μου», συνέχισε. 

Τη θέση της θα αναλάβει ο Χαβιέ Όλιβαν, υπεύθυνος ανάπτυξης (chief growth officer) της Meta.

Κατά τη διάρκεια της θητείας της στην εταιρεία, η Σάντμπεργκ δημιούργησε την επιχειρηματική πλευρά, μετατρέποντας μια startup δωρεάν πρόσβασης που ιδρύθηκε σε έναν κοιτώνα του Χάρβαρντ σε μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον πλανήτη. Πέρυσι, η εταιρεία ανέφερε σχεδόν 115 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα.

Η Σάντμπεργκ είναι μια από τις πιο αξιοσέβαστες γυναίκες στον κλάδο της τεχνολογίας. Η αποχώρησή της έρχεται καθώς η Meta αντιμετωπίζει επιβράδυνση στις πωλήσεις διαφημίσεων και μεγαλύτερο ανταγωνισμό από ανταγωνιστές όπως το TikTok. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η Wall Street Journal, η Σάντμπεργκ έχει αποκαλύψει στον κύκλο της ότι αισθάνεται ότι «έχει καεί» και έχει γίνει ο σάκος του μποξ για τα προβλήματα της εταιρείας. Επίσης, υπό την ηγεσία του Ζάκερμπεργκ, η εταιρεία στρέφεται σε ένα μέλλον που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη εικονικών κόσμων και εξαρτάται λιγότερο από τη διαφήμιση, που ήταν η ειδίκευση της Σάντμπεργκ. Επιπλέον, σύμφωνα με τις πηγές της WSJ, Η Σάντμπεργκ απουσίαζε από πολλές από τις συναντήσεις σχετικά με τα σχέδια της εταιρείας. 

Μετά την είδηση, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε αρχικά κατά 4%, αλλά στη συνέχεια κάλυψε σχεδόν τις αρχικές απώλειες. Η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει 44% φέτος. 

«Η απότομη έξοδος της Σάντμπεργκ , μαζί με την κυκλική ύφεση στις διαφημίσεις και σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες λειτουργικές ζημίες γύρω από το τμήμα Reality Labs, πιθανότατα θα πυροδοτήσουν περισσότερη αβεβαιότητα σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας και τις ελεύθερες ταμειακές ροές», εκτιμάει το Bloomberg Economics. 

naftemporiki.gr