Οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη συρρικνώθηκαν για 10ο συνεχόμενο μήνα, καθώς ο κλάδος παραμένει βυθισμένος σε κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις πληθωριστικές πιέσεις που απειλούν με συνεχόμενες αναβολές τους αγοραστές αυτοκινήτων.
Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 20% σε 830.447 οχήματα τον Απρίλιο, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η μεγαλύτερη πτώση φέτος. Η Stellantis, η αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler, ήταν η πιο σκληρά χτυπημένη μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών με πτώση 31%.
Ζητήματα που περιορίζουν την παραγωγή — το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών — οδήγησαν τους αναλυτές της LMC Automotive να μειώσουν τις εκτιμήσεις τους για τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη κάθε έναν από τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Τώρα αναμένουν οι ετήσιες παραδόσεις να συρρικνωθούν κατά 6% φέτος σε λιγότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιανουάριο, η LMC ζητούσε ανάπτυξη σχεδόν 9%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να αναπληρώσουν τον χαμένο όγκο χρεώνοντας υψηλότερες τιμές, αν και δεν είναι σαφές πόσο περισσότερο μπορούν να ανέβουν.
«Τα ζητήματα της παγκόσμιας προσφοράς δεν δείχνουν σημαντικά σημάδια χαλάρωσης, ενώ οι υποκείμενες προοπτικές ζήτησης διαβρώνονται επίσης», έγραψε η LMC σε έκθεσή της αυτόν τον μήνα. «Τα νοικοκυριά θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή συμπίεση στο πραγματικό εισόδημα φέτος. Τα ζητήματα των προμηθειών παραμένουν ο βασικός καθοριστικός παράγοντας για τη ζήτηση προς το παρόν».
Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, καθώς συρρικνώθηκαν οι πωλήσεις κατά ένα τρίτο, ενώ σε Γερμανία και Ιταλία υπήρξε μείωση κατά το ένα πέμπτο.
naftemporiki.gr