Skip to main content

Εντείνεται η “αιμορραγία” κεφαλαίων προς Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία για φθηνότερα καύσιμα και ψώνια

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – της Βάσως Βεγίρη
                            [email protected]

Ολοένα και περισσότεροι βορειοελλαδίτες, όχι μόνο των παραμεθόριων περιοχών αλλά και Θεσσαλονικείς, σπεύδουν τις τελευταίες ημέρες για ψώνια και βενζίνη στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία, καθώς οι τιμές της αμόλυβδης είναι από 60-70 λεπτά χαμηλότερες στο λίτρο και το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου αποβαίνει οικονομικότερο περί τα 40 ευρώ κατά μέσο όρο.

Η πτώση του τζίρου των ελληνικών πρατηρίων βενζίνης στην περιφέρεια της Βόρειας Ελλάδας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους νομούς Κιλκίς και Σερρών είναι κάθετη, ενώ οι εξορμήσεις αυτές δεν γίνονται μόνο για προμήθεια φθηνότερων καυσίμων, αλλά και ενός μεγάλου αριθμού άλλων καταναλωτικών ειδών καθημερινής χρήσης – μεταξύ των οποίων ακόμη και τρόφιμα – από τα αφορολόγητα καταστήματα στα σύνορα ή από καταστήματα των γειτονικών χωρών.

Μετά, δε, την πρόσφατη μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, στην οποία προέβη η Κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας, η τιμή της βενζίνης μειώθηκε κατά άλλα 10 λεπτά στο λίτρο, με αποτέλεσμα όπως επισημαίνουν στη “Ν” πρατηριούχοι του νομού Κιλκίς η διαφορά στην τιμή της βενζίνης σε σύγκριση με τη χώρα μας να ξεπερνά τα 70 λεπτά, ενώ αρκετά φθηνότερο πωλείται και το υγραέριο.

 Όπως επισημαίνει  ο κ.Μιχάλης Χασεκίδης, ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων στην Κρύα Βρύση Κιλκίς, η διαφορά στο φουλάρισμα του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 40 ευρώ (κυμαίνεται από 35 έως 50 ευρώ ανάλογα τον τύπο του οχήματος) και καθημερινά σπεύδει στη γειτονική χώρα είτε μέσω Γευγελής, είτε μέσω Δοϊράνης μεγάλος αριθμός κατοίκων του νομού Κιλκίς αλλά και Θεσσαλονικέων. Όπως μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά, τα ελληνικά βενζινάδικα βιώνουν απώλειες τζίρου από τότε που άρθηκαν όλοι οι περιορισμοί της πανδημίας στα σύνορα (rapid test κ.ο.κ.) περίπου προ τριών μηνών περί το 70%, ενώ στο νομό Κιλκίς υπάρχει πρατήριο καυσίμων που ενώ πριν αρθούν οι περιορισμοί εισόδου στα σύνορα πουλούσε 60.000 λίτρα βενζίνη το μήνα, τώρα η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 18.00 λίτρα. Ειδικά δε στη Δοϊράνη, υπάρχει πρατήριο καυσίμων σε απόσταση μόλις 500 μέτρων στην άλλη πλευρά των συνόρων.

Ανάλογη είναι η “αιμορραγία” κεφαλαίων που επικρατεί και στο νομό Σερρών προς τη γειτονική Βουλγαρία, με κύρια πύλη εξόδου τον Προμαχώνα. Πρατήρια βενζίνης σε περιοχές κοντά στα σύνορα αναφέρουν στη “Ν” απώλειες τζίρου τουλάχιστον 40% και ότι το φαινόμενο επίσης ξαναξεκίνησε με το απελευθερώθηκε πλήρως η διέλευση στα σύνορα, μετά την άρση των σχετικών περιορισμών για την πανδημία του νέου κορωνοϊού, και βαίνει εντεινόμενο όσο παρατείνεται το κύμα ακρίβειας που μαστίζει τα νοικοκυριά. Η διαφορά της τιμής της βενζίνης αγγίζει κατά τους ίδιους μέχρι και τα 70 ευρώ στο λίτρο, γεγονός που σε συνδυασμό πάντοτε με τις φθηνότερες τιμές από την Ελλάδα και σε πολλά άλλα καταναλωτικά αγαθά τροφοδοτεί επίσης ένα συνεχές και εντεινόμενο κύμα επισκέψεων ελληνικών ΙΧ προς τη βουλγαρική παραμεθόριο.

Εφόσον, δε, επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες περί πρόθεσης της Κυβέρνησης της Βουλγαρίας να αναστείλει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση, η διαφορά τιμής στη βενζίνη θα μεγαλώσει εύλογα ακόμη περισσότερο, με συνακόλουθη ένταση της “αιμορραγίας” της ελληνικής οικονομίας προς τη γειτονική χώρα.