Skip to main content

Έρχεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τι αλλαγές φέρνει

Του Βασίλη Αγγελόπουλου 
[email protected]

Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με πάνω από 250 εργαζόμενους, μέτρο που στοχεύει στην τήρηση των ωραρίων και στην καταβολή των υπερωριών.

Έναν μήνα νωρίτερα, την 1η Ιουνίου, θα τεθεί σε εφαρμογή το «Εργάνη II», δηλαδή ένα νέο σύστημα, στο οποίο το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας θα πρέπει να υποβάλλουν συγκεκριμένα στοιχεία, που αφορούν το προσωπικό τους, αλλά και τον χρόνο εργασίας τους.

Πρόκειται για δύο εμβληματικές πρωτοβουλίες που λαμβάνει το υπουργείο Εργασίας και οι οποίες είχαν θεσμοθετηθεί πριν από περίπου 10 μήνες, τον Ιούνιο του 2021, με τον αντίστοιχο νόμο (ν.4808/21). Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προβλέπεται η καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο σύστημα «Εργάνη» της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο. Αυτή η υποχρέωση θα ισχύει εφεξής τόσο για το συμβατικό ωράριο εργασίας όσο και για τις υπερωρίες. Σε πρώτη φάση οι τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ θα ενταχθούν στο σύστημα την 1η Ιουλίου. Η απογραφή που ξεκινάει την 1η Ιουνίου για όλους, θα ολοκληρωθεί την 1η Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα γνωστοποιηθεί ο χρόνος ένταξης και των υπόλοιπων κλάδων στη διαδικασία.

Πιο αναλυτικά:

*Από 1ης Ιουνίου ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.

Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας, μέσω του myErgani mobile app ή του myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

*Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με πλήθος εργαζόμενων άνω των 250, που θα πρέπει -λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου- να την έχουν ολοκληρώσει έως τις 30 Ιουνίου.

*Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. «Εργάνη».

*Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. «Εργάνη». Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

*Γενικά στοιχεία που αφορούν τη Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας

*Ωράριο Απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:

– Σταθερό Εβδομαδιαίο

(Δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)

– Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα (Πρόγραμμα εργασίας)

(Δήλωση ωραρίου αναλυτικά για κάθε ημέρα, Διάστημα Από / Έως)

*Έκτακτες Τροποποιήσεις Ωραρίου

*Υπερωρίες

*Άδειες.