Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ανέκαμψαν τον Ιανουάριο από το απογοητευτικό τέλος της εορταστικής περιόδου, καθώς οι αγοραστές αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και υψηλότερες τιμές για ένα ευρύ φάσμα αγαθών.
Οι λιανικές πωλήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τις δαπάνες σε εστιατόρια και βενζινάδικα, αυξήθηκαν 3,8% από τον προηγούμενο μήνα, τη μεγαλύτερη αύξηση από τον Μάρτιο, ανακοίνωσε την Τετάρτη το τμήμα εμπορίου. Οι δαπάνες για έπιπλα, οικοδομικά υλικά και μηχανοκίνητα οχήματα αυξήθηκαν έντονα, επισκιάζοντας τις ασθενέστερες πωλήσεις σε κατηγορίες όπως τα αθλητικά είδη. Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 14,5% από τον προηγούμενο μήνα.
Το ποσοστό ξεπέρασε εύκολα την ανάπτυξη 2% που είχαν προβλέψει οι οικονομολόγοι. Τον Δεκέμβριο, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,5% σε σχέση με τον Νοέμβριο, εν μέρει λόγω της νωρίτερης από το συνηθισμένο έναρξης της εορταστικής περιόδου.
Η ταχεία αύξηση του ρυθμού πληθωρισμού έπληξε πολλούς αγοραστές. Οι τιμές καταναλωτή στις ΗΠΑ αυξήθηκαν 7,5% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, ο ταχύτερος ετήσιος ρυθμός από το 1982.
Η αύξηση των τιμών, παράλληλα με την πτώση της εμπιστοσύνης στις οικονομικές πολιτικές της κυβέρνησης, οδήγησε το καταναλωτικό κλίμα στο χειρότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας αυτόν τον μήνα. Η έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν υποδηλώνει την έναρξη μιας «διαρκούς ύφεσης στις καταναλωτικές δαπάνες», προειδοποίησε ο Richard Curtin, επικεφαλής οικονομολόγος του σχολείου για έρευνες καταναλωτών.
Οι καταναλωτικές δαπάνες για μια ποικιλία αγαθών είναι ανθεκτικές τους τελευταίους μήνες. Οι εκθέσεις εταιρικών κερδών έδειξαν ότι ορισμένοι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές γρήγορου φαγητού, σνακ, κατεψυγμένου κοτόπουλου και άλλων προϊόντων της Αμερικής αύξησαν τα έσοδα και ενίσχυσαν τα κέρδη αυξάνοντας τις τιμές το τέταρτο τρίμηνο.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times