Skip to main content

«Μάχη» προσφορών από τους κατασκευαστικούς ομίλους για δημόσια έργα 800 εκατ. ευρώ

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Για τρία νέα δημόσια έργα, συνολικής αξίας περίπου 800 εκατ. ευρώ, προετοιμάζουν προσφορές οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ παράλληλα προχωρούν από το υπουργείο Υποδομών οι διαδικασίες για τα τρία οδικά ΣΔΙΤ, που αφορούν τον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη.

Για τις 22 Φεβρουαρίου έχει καθοριστεί η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών στο πλαίσιο του διαγωνισμού για το έργο Ολοκλήρωση Λεωφόρου Κύμης στο τμήμα Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Εθνική Οδό Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη), προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Ο προϋπολογισμός των εργασιών ανέρχεται σε 320 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και στα τεύχη δημοπράτησης έχει περιληφθεί δικαίωμα προαίρεσης 32,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Πρόκειται για έργο που συζητείται επί πολλά έτη και θεωρείται απαραίτητο προκειμένου να αποσυμφορηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, αλλά και το τμήμα του οδικού άξονα που ξεκινάει από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας. Το αντικείμενό του ειδικότερα είναι οδοποιία μήκους 4,2 χλμ. με υπόγειο τμήμα μήκους περίπου 2,5 χιλ. και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο.

Την ίδια μέρα είναι προγραμματισμένο να κατατεθούν προσφορές για ακόμα έναν σημαντικό αυτοκινητόδρομο, αυτόν της παράκαμψης της Χαλκίδας και των Ψαχνών, έργο που χαρακτηρίζεται σημαντικής προτεραιότητας για την ολοκλήρωση του υπερτοπικού οδικού δικτύου της Εύβοιας και κατ’ επέκταση για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας.

Πρόκειται επίσης για δημόσιο έργο, συνολικού προϋπολογισμού (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων για τη μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας, εξόδων αρχαιολογίας) 210 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο προϋπολογισμός των κατασκευαστικών εργασιών ανέρχεται σε 125 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ στα τεύχη δημοπράτησης θα περιληφθούν δικαιώματα προαίρεσης για επιπλέον ποσό 85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), για τα οποία θα υπογραφούν ξεχωριστές συμβάσεις.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

Επίσης στις 22 του τρέχοντος μηνός είναι προγραμματισμένο να κατατεθούν οι προσφορές για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων, το οποίο θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο με σύστημα δημοπράτησης που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή. Είναι προϋπολογισμού περίπου 145 εκατ. ευρώ, αφορά ειδικότερα τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και η χρηματοδότησή του καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να «τρέξει», καθώς, όπως είναι γνωστό, το Ταμείο Ανάκαμψης έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.

Εκκρεμεί η προκήρυξη του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, μήκους 157 χλμ., που πρόκειται να εκτελεστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Για το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων) προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) κατατέθηκε μια προσφορά στις 24.1.22 από την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η Τέρνα (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), η Άκτωρ Παραχωρήσεις (ομίλου Ελλάκτωρ) και η Intrakat. Αν δεν υπάρχει κάποια τυπική αστοχία στην προσφορά της, θα προχωρήσει γρήγορα η ανακήρυξη αναδόχου και η έναρξη της υλοποίησης του έργου.

Για την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover, ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία των Άβαξ – Μυτιληναίος, ενώ η κοινοπραξία των Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ.