Skip to main content

Ανατολική Χαλκιδική: Προσέλκυση τουρισμού πολυτελείας από Κατάρ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Παρουσίαση ευέλικτων προγραμμάτων τουρισμού πολυτελείας πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής στο Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προκειμένου να προσεγγίσει οικονομικά εύρωστες και ώριμες τουριστικές αγορές του αραβικού κόσμου, τα οποία έτυχαν θετικής αποδοχής και σχεδιάζονται ήδη τα επόμενα βήματα.

«Για πρώτη φορά στην τουριστική διαδρομή της» αναφέρει σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αριστοτέλη Στέλιος Βαλιάνος «η Ανατολική Χαλκιδική επιχειρεί ένα πρωτόγνωρο για τα εθνικά δεδομένα επικοινωνιακό άλμα: προωθείται σε χώρες με τεράστιο οικονομικό εκτόπισμα, οι οποίες αναζητούν φρέσκους ελληνικούς προορισμούς για τις οικογενειακές, τις σχολικές ή τις honeymoon διακοπές των κατοίκων τους».

Μετά από εμπεριστατωμένη έρευνα αποτύπωσης των προαναφερόμενων αγορών και με προωθητικό εργαλείο την ηλεκτρονική μπροσούρα με τίτλο Luxury: unveil a world of eclusive experiences, η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε στους Άραβες συνομιλητές ένα εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν, όπου κυριαρχούν οι luxury υπηρεσίες αναπτύσσοντας έτσι αλυσιδωτή ανάπτυξη πολλών μορφών τουρισμού: γαστρονομίας, shopping, τουρισμού ευεξίας, ταξιδιών επαγγελματικής επιβράβευσης, σχολικού τουρισμού, yachting, diving, καθώς και γαμήλιου ή συνεδριακού τουρισμού.

Με αφετηρία τη Ντόχα του Κατάρ, όπου πραγματοποιήθηκε ένα εκτενές πρόγραμμα 13 επαγγελματικών συναντήσεων με ταξιδιωτικούς πράκτορες, ο Δήμαρχος Αριστοτέλη παρουσίασε τη δυναμική του προορισμού μέσα από μία φωτογραφική περιήγηση στις υπηρεσίες των πολυτελών τοπικών ξενοδοχειακών μονάδων.

Οι πολλά υποσχόμενες συνομιλίες κατέδειξαν τον τρόπο συνέχισης της προσπάθειας, δεδομένου ότι οι τουριστικοί επαγγελματίες του Κατάρ εξέφρασαν ισχυρή βούληση να εντάξουν άμεσα την Ανατολική Χαλκιδική στους καταλόγους τους, αλλά και να την προωθήσουν στο ευρύ ταξιδιωτικό κοινό (Β2C) μέσω προβολής οπτικο-ακουστικού υλικού στις ιστοσελίδες και στις γιγαντοοθόνες των τουριστικών γραφείων της πόλης.

«Η οικονομική υπερεπάρκεια είναι ό,τι καθορίζει τη διάθεση συνεργασίας» τόνισε η Πρέσβειρα της Ελλάδας στη Ντόχα, Ελένη Μιχαλοπούλου, κατά τη διάρκεια συνάντησής της με το Δήμαρχο Αριστοτέλη. Οι δυο τους συμφώνησαν ότι αυτό που θα ολοκληρώσει το εν λόγω εγχείρημα είναι το ταξίδι εξοικείωσης των Αράβων με τον προορισμό, το οποίο συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί στο τέλος Ιουνίου 2022.

Ακόμη 3 fam. Τrips αναμένεται να πραγματοποιηθούν, επίσης, την επόμενη Άνοιξη στην προαθωνική χερσόνησο, προκειμένου να καλύψουν ανάγκες τουριστικών πρακτόρων από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα: σειρά πκτώ παρουσιάσεων στο Ντουμπάι έδειξε ότι η τάση αφήνει περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσης του τουρισμού πολυτελείας, αλλά και του γαμήλιου ή του σχολικού τουρισμού, προεχόμενων από την πιο δημοφιλή πόλη του αραβικού κόσμου.

«Τα οικονομικά αποτελέσματα της πρωτοβουλίας διαχέονται πολλαπλασιαστικά σε ολόκληρη την τοπική τουριστική κοινότητα, ενώ ενισχύουν την μπράντα της Χαλκιδικής, πολύ δε περισσότερο αυτήν της Θεσσαλονίκης» τονίζει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, αναφερόμενος στον τρόπο παρουσίασης του προορισμού στις δύο αραβικές χώρες. «Η ταυτότητά μας είναι η ‘Χαλκιδική’ και ως μέρος αυτής συστηνόμαστε στον κόσμο. Η συνέχειά μας όμως είναι η Θεσσαλονίκη. Τα στοιχεία που λείπουν από ένα μεσογειακό προορισμό διακοπών σαν την Ανατολική Χαλκιδική, συμπληρώνονται στον απόλυτο βαθμό από το city break τουριστικό παζλ της Θεσσαλονίκης».

Το επόμενο χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με επιχειρηματίες της τοπικής ξενοδοχίας, τα στελέχη του Δήμου και ο τουριστικός οργανισμός Mideast, που οργάνωσε την αποστολή, αναμένεται να δημιουργήσουν ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών πολυτελείας, τα οποία θα διοχετευθούν στις προαναφερόμενες αγορές. Παράλληλη θα είναι η προώθηση του προορισμού από τα social media των αραβικών τουριστικών γραφείων, αλλά και από το περίπτερο της Ελλάδας στη διεθνή έκθεση Expo του Ντουμπάι, η οποία θα ολοκληρώσει τις εργασίες της στο τέλος Μαρτίου 2022.