Skip to main content

Δραστικό «ψαλίδι» των καταναλωτών στις χριστουγεννιάτικες αγορές – Έρευνα του ΣΕΛΠΕ

Τις καταναλωτικές τάσεις στο λιανεμπόριο για την περίοδο των Χριστουγέννων του 2021 κατέγραψε έρευνα του  Σύνδεσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ).

Τα συμπεράσματα της έρευνας δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικα καθώς όπως προέκυψε:

-Τα χριστουγεννιάτικα ψώνια φέτος θα είναι μειωμένα κατά  20 %  σε σχέση με το 2020  και κατά 34% μειωμένα σε σχέση με το 2019 

-3 στους 4 καταναλωτές θα δαπανήσουν λιγότερο για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σε σχέση με το 2019

• 4 στους 10  θα δαπανήσουν λιγότερο από τα μισά χρήματα σε σχέση με το 2019

• Το 55% των καταναλωτών θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα

 Αναλυτικότερα

-Η  συντριπτική πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 73%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ενώ μόλις ένα 5% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη.

-Το μεγαλύτερο ποσοστό 39% θεωρεί ότι η μείωση αυτή θα είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους,  Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του -34%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί πάνω από το 1/3 του περσινού «τζίρου».

-Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε μόλις 128€ κατά κεφαλήν, αντικατοπτρίζοντας και την προαναφερθείσα μείωση.  

-Το 14% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 22% έως 100 ευρώ, το 25% από 101 -2- έως 200 ευρώ, το 15% από 200 έως 500 ευρώ και το 5% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά η πλειοψηφία του κοινού- το 55%- θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.

-Ένας στους 5 καταναλωτές – έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του για τα Χριστούγεννα .

Τέλος,  το 64% θεωρεί ότι η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί και μετά το 2021. 

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διεξήχθη την περίοδο 9-11 Δεκεμβρίου 2021 πανελλαδικά σε δείγμα 859 καταναλωτών.