Για «πάγωμα» επενδύσεων στη χώρα μας εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας έκανε λόγο ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης, υποστηρίζοντας ότι η τάση αυτή διακρίνεται και στην εικόνα του χρηματιστηρίου αλλά και στα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.
Στη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Enterprise GREECE, Στέφανο Ησαΐα, με θέμα «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Enterprise Greece για το έτος 2015», ο κ. Μηταράκης ανέφερε πως οι επενδυτές τηρούν στάση αναμονής λόγω των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης υπενθύμισε ότι το 2013 οι καθαρές εισροές των ξένων άμεσων επενδύσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 43%, έπειτα από αύξηση 63,6% που είχαν σημειώσει την προηγούμενη χρονιά. «Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι και τα στοιχεία του εννιαμήνου καθώς επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε ανοδική τροχιά», είπε ο κ. Μηταράκης και πρόσθεσε ότι η ρευστότητα θα είναι καλύτερη το 2015 διότι αποκαθίσταται η ροή από τις τράπεζες.
Ο κ. Ησαΐας γνωστοποίησε ότι χθες εντάχθηκε μία ακόμη επένδυση στο «fast track», ενώ τις επόμενες μέρες αναμένονται ακόμη δύο νέες εντάξεις.
Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό του 2015 αυτός περιλαμβάνει τα εξής:
- Επιχειρηματικές αποστολές:
- 35 αποστολές σε αγορές στόχους (Αραβικές χώρες, Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισραήλ, Κίνα, Κορέα, Ρωσία)
- Εκτιμάται ότι οι αποστολές αυτές θα οδηγήσουν στην πραγματοποίηση περί των 600 νέων επαφών και στην ισχυροποίηση των σχέσεων με περίπου 150 επιχειρήσεις
- Διοργάνωση Ευρωπαϊκού Road Show σε οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες: Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Ολλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Γερμανία
- Πρόγραμμα αποστολών σε Κίνα (Σαγκάη, Πεκίνο, Τιανζίν), Ρωσία (Μόσχα), Ντουμπάι, Αίγυπτο (Κάιρο) για την προβολή και προώθηση του προγράμματος “My Residence – Golden Visa Programme”
- Στρατηγικές Επενδύσεις:
- Προβλέπεται πως 5 επενδυτικά έργα θα ενταχθούν στη διαδικασία
- Εκθέσεις Εξαγωγικού Εμπορίου:
- Αγροτικά Προϊόντα, Τρόφιμα και Ποτά – αύξηση σε 13 εκθέσεις
- Βιομηχανικά, Δομικά και Καταναλωτικά Προϊόντα – αύξηση σε 28 εκθέσεις και 450 εταιρείες
- Μελέτες, έρευνα αγοράς, και σεμινάρια για τις χώρες-στόχους
- Προσκλήσεις αγοραστών για Β2Β συναντήσεις στην Ελλάδα.
Τέλος προβλέπεται η συμμετοχή σε 41 διεθνείς εκθέσεις από τους «παραδοσιακούς» κλάδους: Τρόφιμα, Ποτά , Αγροτικά Προϊόντα, Ξενοδοχειακός Εξοπλισμός, Δομικά, Υλικά, Καλλυντικά Ένδυση-Υπόδηση, Γεωργικά Μηχανήματα και από νέους κλάδους: Πληροφορική Αμυντικός Εξοπλισμός, Ιατρικός Εξοπλισμός, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Ναυτιλιακός Εξοπλισμός και Κόσμημα.
Πηγή: ΑΜΠΕ