Δραματική άνοδο καταγράφει το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων από την Κίνα στις ΗΠΑ τον τελευταίο χρόνο, καθώς Πεκίνο και Ουάσιγκτον δεν έχουν βρει κοινό τόπο στη μεταξύ τους εμπορική αντιπαράθεση. Αρκετές φορές μέσα στο 2018 οι τόνοι ανέβηκαν, πυρά εξαπολύθηκαν και οι ναύλοι εκτινάχθηκαν στα ύψη.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Freightos, που παρουσίαζει το CNBC, οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) που πραγματοποιούν το δρομολόγιο Κίνα- ΗΠΑ έχουν αυξηθεί περισσότερο από 100% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Και αυτό γιατί οι Κινέζοι εξαγωγείς σπεύδουν να στείλουν τα προιόντα τους στα αμερικανικά λιμάνια, υπό το φόβο ότι οι ΗΠΑ θα ανεβάσουν στο 25% από 10% τους δασμούς σε εισαγωγές χιλιάδων κινεζινών προϊόντων στις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Παρά τη συνάντηση Τραμπ- Σι στο Μπουένος Άιρες και τις πρώτες κινήσεις καλής θελήσεως εκ μέρους της κινεζικής πλευράς, που μείωσε τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων, πολλοί εξακολουθούν να φοβούνται ότι ο πόλεμος των δύο ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη θα ενταθεί περαιτέρω. Οι εξαγωγείς μεταφέρουν έτσι τις ημερομηνίες παράδοσης, σε μία πρακτική που είναι γνωστή στην αγορά ως «front-loading».
Οι ναύλοι από την Κίνα στην Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έχουν κάνει άλμα 128%, ενώ εκείνοι προς την Ανατολική Ακτή έχουν αυξηθεί κατά 123% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2017. Αντιθέτως το κόστος μεταφοράς από Κίνα προς Βόρειο Ευρώπη έχει αυξηθεί μόλις 11% στο ίδιο διάστημα.
naftemporiki.gr