Skip to main content

«Εμφανή» τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στη γερμανική παραγωγή

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εμποδίζουν την παραγωγή στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν εξαπλωθεί, οδηγώντας σε απότομη πτώση της συνολικής βιομηχανικής παραγωγής που επηρεάζει την ανάπτυξη της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης.

Αναλυτικότερα, η γερμανική παραγωγή μειώθηκε κατά 4% τον Αύγουστο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, «χτυπημένη» από την πτώση της παραγωγής οχημάτων και ρυμουλκουμένων κατά 17,5 %, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία την Πέμπτη.

Οι οικονομολόγοι εκτιμούσαν μικρότερη μείωση, στο 0,4 %.

Αρκετές εταιρείες στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάστηκαν να παραμείνουν σε αδράνεια και να θέσουν χιλιάδες εργαζόμενους σε άδεια εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών, ειδικά των ημιαγωγών.

Πλέον όμως υπάρχουν ότι αυτά τα προβλήματα έχουν επεκταθεί και σε άλλους τομείς. Για παράδειγμα, η παραγωγή μηχανημάτων και εξοπλισμού μειώθηκε 6,3 % τον Αύγουστο, ενώ η παραγωγή καταναλωτικών αγαθών μειώθηκε 2,6 % και τα ενδιάμεσα αγαθά μειώθηκαν 2,4 %. Η παραγωγή ενέργειας αυξήθηκε κατά 4 %. Η συνολική γερμανική βιομηχανική παραγωγή ήταν 9 % χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

«Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προφανώς υποφέρει ιδιαίτερα από την έλλειψη ενδιάμεσων προϊόντων, προφανώς γίνεται αισθητή και στους άλλους τομείς και εμποδίζει την αύξηση της παραγωγής που θα περίμενε κανείς σε άλλη περίπτωση», δήλωσε ο Ralph Solveen της Commerzbank.

Οι διαφορετικοί χρόνοι των καλοκαιρινών διακοπών μπορεί να συνέβαλαν σε ένα μέρος της πτώσης, συμπλήρωσε ο Solveen, τονίζοντας ότι η παραγωγή είναι απίθανο να ανακάμψει τον Σεπτέμβριο καθώς η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ήδη πει ότι δεν υπήρξε βελτίωση εκείνου του μήνα.

Η γερμανική οικονομία αναμένεται να αναπτυχθεί με τριμηνιαίο ρυθμό 2,5 % τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο. Αλλά η κάμψη της μεταποίησης σημαίνει ότι οι προοπτικές για το τελευταίο τρίμηνο έχουν «επιδεινωθεί σημαντικά», σύμφωνα με τον Andrew Kenningham της Capital Economics.

naftemporiki.gr