Ζημιές – ρεκόρ ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων ευρώ θα καταγράψουν για το 2020 οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, ως αποτέλεσμα και της δραματικής μείωσης των μετακινήσεων που προκαλεί η πανδημία και τα μέτρα περιορισμού της.
Σύμφωνα με την Frankfurter Allgemeine Zeitung, οι Σιδηρόδρομοι έχουν σήμερα επιβατική κίνηση που περιορίζεται μόλις στο 20% της αντίστοιχης περσινής, με τις περιφερειακές γραμμές να βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα, αλλά και πάλι μόνο στο 55-60% σε σχέση με το 2019. Η δυσμενής εκτίμηση αναφέρεται στα έγγραφα που θα παρουσιαστούν στην συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου των Σιδηροδρόμων στις 9 Δεκεμβρίου. Ήδη κατά το α’ εξάμηνο του έτους η DB (Deutsche Bahn) ανακοίνωσε απώλειες της τάξης των 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη της εταιρίας για τα επόμενα πέντε χρόνια αναφέρεται σε ζημιά 11 δισεκατομμυρίων.
Τον περασμένο Ιούνιο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεσμεύθηκε για πακέτο ενίσχυσης ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, υπό την προϋπόθεση ωστόσο ότι θα δοθεί η συγκατάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εξετάζει τα θέματα ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες της Handelsblatt, η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να εγκρίνει μόνο τμήμα του συνολικού ποσού βοήθειας.
Πρόσφατα η Καγκελάριος Μέρκελ έλαβε επιστολή από το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και την Ένωση για τον Ανταγωνισμό στις Σιδηροδρομικές Μετακινήσεις (Mofair), με το αίτημα η ενίσχυση στην Deutsche Bahn να δοθεί χωρίς να προκαλεί στρέβλωση του ανταγωνισμού. Βασικό επιχείρημά τους είναι το γεγονός ότι και οι μη κρατικές σιδηροδρομικές εταιρίες είναι σημαντικές, καθώς κατέχουν πάνω από το 50% της αγοράς στις εμπορευματικές μεταφορές και το 40% των επιβατικών μετακινήσεων. Επιπλέον, επισημαίνεται στην επιστολή, θα πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ απωλειών που αφορούν διαχειριστικά σφάλματα και απωλειών που οφείλονται στην τρέχουσα κρίση κορωνοϊού.
Πηγή: ΑΜΠΕ.