Skip to main content

Οι ελληνικές θέσεις για τα δικαιώματα των οδηγών στην Ε.Ε. και την πρόσβαση στην αγορά καμποτάζ

Τις αντιφάσεις και την αποτυχία της πραγματικής σύγκλισης στο εσωτερικό της ευρωπαϊκής οικογένειας επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή τη συζήτηση που έγινε στο Συμβούλιο Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας για τον Οδικό Χάρτη. 

«Αποκαλύπτεται η αποτυχία των πολιτικών που κυριάρχησαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη. Πολιτικές που δεν επέτρεψαν την πραγματική σύγκλιση, τη σύγκλιση των αμοιβών των εργαζομένων, το ίδιο σύστημα φορολόγησης, τους ίδιους όρους πρόσβασης στην τραπεζική αγορά, ένα ενιαίο κατά κεφαλήν εισόδημα. Και αυτές οι πολιτικές έχουν φέρει σε αδιέξοδο και επαγγελματικούς χώρους και τελικά την ίδια την Ευρώπη» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Όπως είπε στην Ε.Ε. «κινούμαστε χωρίς όραμα και βαθαίνουμε τα αδιέξοδα και την κρίση» και πρόσθεσε: «είναι όμως τραγικό, μέσα από αυτή την κοπιαστική συζήτηση και την ειλικρινή καλή θέληση να υπάρξει συμφωνία για το «Οδικό Πακέτο», να διαπιστώνεις τις αντιφάσεις στο εσωτερικό της οικογένειάς μας, της Ευρώπης».

Ο Έλληνας υπουργός παρατήρησε ότι είναι μεγάλη αντίφαση χώρες και οι πολιτικές δυνάμεις, που για δεκαετίες υπερασπίστηκαν τις πολιτικές μείωσης του εργασιακού κόστου, στο «Οδικό Πακέτο» να υπερασπίζονται τα εργασιακά δικαιώματα, το να ξεκουράζονται σε ανθρώπινες συνθήκες οι εργαζόμενοι και  να αμείβονται καλύτερα, ενώ οι φτωχές χώρες της να διαφωνούν.   «Αναρωτιέμαι πραγματικά, αν η ξεκούραση και αν θα δει τα παιδιά του ο  εργαζόμενος μία φορά κάθε μήνα,  είναι θέμα ανταγωνισμού» τόνισε στην τοποθέτησή του. 

Οι ελληνικές προτάσεις για τα θέματα του Οδικού Χάρτη, όπως παρουσιάστηκαν από τον κ. Σπίρτζη, είναι οι ακόλουθες:

Για την πρόσβαση στην αγορά καμποτάζ: Πρέπει να υπάρχει μία ικανή περίοδος αναμονής. Είναι ένα εργαλείο για την καταπολέμηση του συστηματικού καμποτάζ. Έχουμε υποβάλει πρόταση για δυνητική αύξηση της περιόδου αναμονής, μετά το τέλος των επιτρεπόμενων ενδομεταφορών, σε περίπτωση σοβαρής διατάραξης της αγοράς, για να υποχωρήσουμε σε λιγότερες ημέρες.

Για την απόσπαση των οδηγών: Είναι βασικό και θετικό ότι περιλαμβάνονται οι ενδομεταφορές στην οδηγία για την απόσπαση από την πρώτη μέρα. Θεωρούμε όμως, ότι με βάση την πρόταση υπάρχει μεγάλο ποσοστό μεταφορών που εξαιρούνται από τις διατάξεις τις απόσπασης. Επομένως δε μπορούμε να δεχτούμε την εξαίρεση των διασυνοριακών μεταφορών.

Για τις εταιρείες χρηματοκιβωτίου: Είναι θετικά αυτά που προβλέπονται. Για την τακτική επιστροφή του οχήματος στο κράτος – μέλος της εγκατάστασης, πιστεύουμε ότι η περίοδος των έξι εβδομάδων είναι πολύ μεγάλη. Θα προτιμούσαμε τις τέσσερις εβδομάδες ή εναλλακτικά για να βρούμε μία κοινή λύση και υπάρχει καλή διάθεση για αυτό, να υπάρχει ίδια χρονική περίοδος απαγόρευσης  των ενδομεταφορών.

Για τον ευφυή ταχογράφο: Η σταδιακή μετασκευή των κυκλοφορούντων οχημάτων με ευφυή  ταχογράφο και η αντίστοιχη αναβάθμιση των καρτών των οδηγών πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Το σύστημα πληροφοριών εσωτερικής αγοράς ΙΜΙ εκτός των άλλων μηχανισμών πρέπει να χρησιμοποιείται για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών και για την υποβολή των δηλώσεων απόσπασης και αμοιβών από την εταιρεία μεταφορών και βεβαίως, συμφωνούμε να υπάρχουν και άλλα συστήματα για τον έλεγχο της επιστροφής των οδηγών κάθε τρεις εβδομάδες.

naftemporiki.gr