Περισσότερες από 30 μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες θα αρχίσουν να πειραματίζονται το επόμενο έτος για την έκδοση ενός κοινού, ιδιωτικού ψηφιακού νομίσματος για την προώθηση της ψηφιοποίησης σε μια από τις χώρες του κόσμου όπου τα μετρητά χρησιμοποιούνται κατά κόρον, όπως ανέφερε σήμερα Πέμπτη ο οργανισμός της εν λόγω ομάδας.
Η κίνηση ακολουθεί το πρόσφατα ανακοινωθέν σχέδιο της Τράπεζας της Ιαπωνίας (BOJ) να πειραματιστεί με την έκδοση του ψηφιακού γιεν, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη ανάγκη της Ιαπωνίας να καλύψει τις ταχείες παγκόσμιες εξελίξεις στη χρηματοοικονομική τεχνολογία.
Η ομάδα, που αποτελείται από τις τρεις μεγαλύτερες τράπεζες της Ιαπωνίας, καθώς και από χρηματιστηριακές, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και εταιρείες λιανικής πώλησης, θα πραγματοποιήσει πειράματα για την έκδοση ενός ψηφιακού νομίσματος που θα χρησιμοποιεί μια κοινή πλατφόρμα διακανονισμού.
«Η Ιαπωνία διαθέτει πολλές ψηφιακές πλατφόρμες, καμία από τις οποίες δεν είναι αρκετά μεγάλη για να ξεπεράσει τις πληρωμές σε μετρητά», δήλωσε ο Χιρόμι Γιαμαόκα, πρώην στέλεχος της BOJ, η οποία προεδρεύει της ομάδας.
«Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε άλλη μια πλατφόρμα τύπου σιλό που θα περικλείει τις υπόλοιπες. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο που μπορεί να καταστήσει τις διάφορες πλατφόρμες αμοιβαία συμβατές», δήλωσε ο Γιαμαόκα.
Οι ιδιωτικές τράπεζες θα είναι υπεύθυνες για την έκδοση του ψηφιακού νομίσματος κατά τη διάρκεια των πειραμάτων, αν και η πιθανότητα άλλων οντοτήτων να εκδώσουν ψηφιακό γεν δεν θα αποκλειστεί, συμπλήρωσε.
Η Ιαπωνία είναι από τις χώρες όπου τα μετρητά ακόμη κυριαρχούν, με τις πληρωμές χωρίς μετρητά να αντιπροσωπεύουν μόνο το 20% των συνολικών συναλλαγών -πολύ κάτω από τις ΗΠΑ και την Κίνα με 45% και 70% αντίστοιχα.
Οι αρχές είναι πρόθυμες να προωθήσουν τις συναλλαγές χωρίς μετρητά για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, αν και η πρόοδος είναι αργή εν μέρει λόγω της δύσκολης φύσης των ψηφιακών πληρωμών.
Διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες ανταγωνίζονται και δεν έχουν συμβατότητα μεταξύ τους στην Ιαπωνία, σε αντίθεση με την Κίνα, όπου μια ομάδα από τεράστιες σε μέγεθος πλατφόρμες κυριαρχούν στην αγορά.
Οι 3 μεγάλες ιαπωνικές τράπεζες -η Mitsubishi UFJ, η Mizuho και η Sumitomo Mitsui- έχουν καθιερώσει τα δικά τους ψηφιακά συστήματα πληρωμών. Ωστόσο, καθυστερούν τις προσπάθειες τεχνολογικών εταιρειών όπως του παραρτήματος τη SoftBank Group, PayPay.
Πηγή: Reuters