Skip to main content

Μ. Βαρβιτσιώτης: Η δυναμική των ελληνικών λιμανιών αποδεικνύει την επιστροφή της ανάπτυξης

Στην υπογραφή της συμφωνίας με την COSCO για νέες επενδύσεις  ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά που θα οδηγήσει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας, αλλά και  στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο επενδυτικό φόρουμ της Capital Link στη Νέα Υόρκη.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι «οι νέες συμφωνίες και η δυναμική των ελληνικών λιμανιών αποδεικνύουν την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σταδιακά στην ανάκαμψη».

Επιτεύχθηκε ή υλοποιείται, είπε, με σταθερά βήματα η ολοκλήρωση του Φιλικού Διακανονισμού ΟΛΠ- COSCO. Ακόμη σημείωσε πως υπογράφηκε η οριστική συμφωνία για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά και όπως επεσήμανε, σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο, περιλαμβάνονται επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ.

Όπως τόνισε  με την επένδυση αυτή δημιουργούνται 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσες.

Στη συνέχεια, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να αναδειχθεί σε λιμάνι ορόσημο της Μεσογείου για το διαμετακομιστικό εμπόριο και να συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι το 2008, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά ήταν κοντά στα 400.000 TEUs, στο τέλος του 2013 είχε ξεπεράσει τα 3.000.000, ενώ αυτή τη χρονιά αγγίζει νέο ρεκόρ κοντά στα 3.500.000 TEUs, όταν η διακίνηση στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μεσογειακά λιμάνια, όπως είπε, αυξήθηκε μόνο κατά 20% κατά την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με τον υπουργό τα ελληνικά λιμάνια διαχείρισης κοντέινερ απορρόφησαν περίπου το 6% της μεσογειακής διακίνησης το 2013 από 2% την περίοδο 2008-2010 και το 2015 θα μπορούν να διακινούνται από τον Πειραιά 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώρια (TEUs) προσφέροντας στην ελληνική οικονομία έσοδα της τάξης των 900 εκατ. ευρώ, που θα οδηγήσουν σε προστιθέμενη αξία της τάξης του 0,4% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε, επίσης, ότι εκτός από το άμεσο όφελος της αυξημένης διακίνησης κοντέινερ, σημαντική αναμένεται να είναι η μακροπρόθεσμη επίδραση στην ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.

Μέχρι το 2018 η προστιθέμενη αξία θα αυξηθεί κατά 1,1 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ναυτιλία και κατά 2,1 δισ. για το ευρύτερο δίκτυο επιχειρήσεων -κυρίως αποθήκευσης (logistics) και βιομηχανικών- που συγκεντρώνονται στην περιοχή λόγω της αυξημένης δραστηριότητας.

Παράλληλα είπε πως αναμένεται έμμεση επίδραση της τάξης των 1,9 δισ. ευρώ λόγω αυξημένης παραγωγής των κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου – κυρίως προμηθευτών.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είπε ότι συνυπολογίζοντας τις άνω επιδράσεις από την επέκταση του δικτύου επιχειρήσεων γύρω από τον Πειραιά, η συνολική αύξηση στην προστιθέμενη αξία αγγίζει τα 5,1 δισ. ευρώ μέχρι το 2018 ή 2,5% του ΑΕΠ δημιουργώντας περίπου 125.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ακόμη ανέφερε ότι στο λιμάνι του Πειραιά τον τελευταίο χρόνο έχουν συναφθεί διεθνείς συνεργασίες με παγκόσμιους κολοσσούς όπως η HP, η SONY, η ZTE και η Huawei, που μετατρέπουν το λιμάνι του Πειραιά σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και βασική πύλη εισόδου για διεθνή προϊόντα στην Ευρώπη.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στη «Διαδικασία Αποκρατικοποίησης ΟΛΠ», λέγοντας ότι «ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ξεκίνησε με τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Ήδη 6 μεγάλα επενδυτικά σχήματα που ειδικεύονται στη διαχείριση των λιμανιών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον: Εταιρείες όπως: Ports America Group Holdings, APM Terminals, COSCO, International Container Terminal Service και η Utilico Emerging Markets Limited».

Επίσης, μίλησε για τη «Διαδικασία Αποκρατικοποίησης ΟΛΘ» σημειώνοντας ότι «σε εξέλιξη είναι η Β΄ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ. Σε αυτή την φάση εισέρχονται 8 επενδυτικά σχήματα για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ: Διεθνείς Εταιρείες, όπως: APM Terminals, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Duferco Particiption Holding SA, International Container Terminal Services Inc, η Mitsui & Co. Ltd., P&O Steam Navigation Company (DP World), η Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. και η Yilport Holding,Inc».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και «στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στην θετική πορεία των μεγεθών μέσα στη φετινή χρονιά, όπως επιβεβαιώθηκαν και από την τελευταία έκθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Υπογράμμισε ότι «από την αρχή της κρίσης ο ελληνικός στόλος διατήρησε την ανταγωνιστικότητα του, κυριαρχώντας σύμφωνα με τον ίδιο, τόσο σε ευρωπαϊκό πεδίο όσο και σε παγκόσμιο.

«Καταλαβαίνεται τι σημασία έχει αυτό για τη χώρα μας, όταν το 90% του διεθνούς εμπορίου εξυπηρετείται από τις θαλάσσιες μεταφορές και η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη σε αυτό τον τομέα» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Πηγή: ΑΜΠΕ