Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Aρκετά έχουν ειπωθεί για τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η Ελλάδα στον τομέα των μεταφορών. Μάλιστα πολλοί θεωρούν πως λόγω της στρατηγικής της θέσης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου έπρεπε από καιρό να αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευμάτων που έρχονται από την Ασία για την Ευρώπη.
Παρά τα βήματα προόδου που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, η χώρα δεν έχει καταφέρει ακόμη να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα του σιδηρόδρομου στο έπακρο, με αποτέλεσμα να βρίσκεται χαμηλά στην κατανομή του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου.
Με την Ευρώπη να συνεχίζει να επενδύει μεγάλα ποσά στους σιδηρόδρομους, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που βρίσκεται σε εξέλιξη έπειτα από χρόνια προσπαθειών και διαγωνιστικών διαδικασιών, είναι φυσικό να φέρει στην επικαιρότητα το «τι μέλλει γενέσθαι» στους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Την εποχή που η Ευρώπη αιώνες πίσω ξανάχτιζε τον σιδηρόδρομο αλλάζοντας τη ζωή σε πόλεις και χωριά, η Ελλάδα ακολουθούσε τον δικό της βηματισμό για να καλύψει δεκαετίες ολόκληρες εγκατάλειψης του δικτύου και επενδύσεων αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομους, που και αυτοί δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»