Mπορεί ο εμπορικός πόλεμος να έχει «λυγίσει» την παγκόσμια οικονομία, προκαλώνοντας προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, όμως περισσότερες από το ένα-τρίτο των πολυεθνικών επιχειρήσεων δεν έχουν προετοιμάσει σχέδια εκτάκτου ανάγκης, στην περίπτωση που Κίνα και Ουάσιγκτον το τραβήξουν στα άκρα, όπως δείχνει έρευνα της DHL.
Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την DHL Resilience360, θυγατρική της DHL, το 48% των εταιρειών της μεταποιητικής βιομηχανίας και μηχανολογικού κλάδου, καθώς και το 40% των εταιρειών στον κλάδο αυτοκινήτου δεν έχουν κάποιο σχέδιο εκτάκτου ανάγκης, παρότι οι επιχειρηματικές τους δραστηριότητες πλήττονται άμεσα από τη σινο-αμερικανική εμπορική διαμάχη.
Περίπου του ήμισυ των συμμετεχόντων στην έρευνα προέρχονται από εταιρείες με ετήσια έσοδα άνω του ενός δισ. γιουάν(142 εκατ. δολάρια) και οι περισσότερες προέρχονται από ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως δείχνει η έρευνα.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια εντελώς καινούρια κατάσταση που οι περισσότεροι επαγγελματίες στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν και είναι τόσο καινούριο, που νομίζω ότι πολλοί ακόμη πασχίζουν να κατανοήσουν το τι μπορούν να κάνουν για την αντιμετώπισή του», εξηγεί στο CNBC η Σερίνα Καμάλ, product director for risk monitoring στην DHL Resilience360.
Aπό εκείνους που έχουν αποφασίσει να μην μετεγκατασταθούν ή να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής εκτός Κίνας, ορισμένοι δηλώνουν ότι προς το παρόν δεν έχουν επηρεασθεί από τον εμπορικό πόλεμο. Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 8% θεωρούν ότι θα υπάρξει άρση των δασμών.
ΗΠΑ και Κίνα έχουν επιβάλει από τον Ιούλιο του 2018 εκατέρωθεν δασμούς σε προϊόντα αξίας πολλών δισ. δολαρίων, καθώς έχει επιδεινωθεί ο μεταξύ τους εμπορικός πόλεμος, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες διαπραγματεύσεων. Οι κλάδοι αυτοκινήτων, λιανικής και τεχνολογίας αποτελούν από τα μεγαλύτερα θύματα της σινο-αμερικανικής εμπορικής διαμάχης.
naftemporiki.gr