Απαραίτητο συστατικό για την έξοδο από την κρίση στην οποία βύθισε τον ξενοδοχειακό κλάδο η πανδημία του νέου κορωνοϊού αποτελεί η υπομονή.
Η αλυσίδα ξενοδοχείων Hilton ιδρύθηκε με υπομονή κατά τη διάρκεια της πανδημίας της γρίπης του 1918, και με την ίδια υπομονή παλεύει να εξέλθει από τη σημερινή κατάσταση.
Η παραλλαγή του Δέλτα του κορωνοϊού μπορεί να κατάφερε να καθυστερήσει την ανάκαμψη των ξενοδοχείων του Hilton κατά ένα μήνα ή περισσότερο, αλλά, όπως διαβεβαίωσε μιλώντας στους Financial Times ο διευθύνοντας σύμβουλος της αλυσίδας, Chris Nassetta, «σε μια επιχείρηση που είναι 102 ετών… (η καθυστέρηση για) τρεις ή τέσσερις εβδομάδες δεν έχει σημασία».
Στις αρχές του καλοκαιριού, οι ξενοδοχειακές μονάδες ήταν πιο αισιόδοξες καθώς οι χαλάρωναν οι περιορισμοί, και καταγραφόταν συσσωρευμένη ταξιδιωτική ζήτηση.
Πώς πήγε το β’ τρίμηνο
Το δεύτερο τρίμηνο του έτους ήταν η πρώτη φορά μετά την πανδημία που η αλυσίδα Hilton δεν κατέγραψε απώλειες. Τα συνολικά έσοδα τους τρεις μήνες έως το τέλος Ιουνίου ξεπέρασαν τα 1,3 δισ. δολάρια με καθαρά έσοδα 128 εκατ. δολάρια, έναντι εσόδων 564 εκατ. δολαρίων και απώλειες 432 εκατ. Δολαρίων την ίδια περίοδο το 2020.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου για την Ημέρα της Εργασίας (Labor Day) τον Σεπτέμβριο, η συνολική πληρότητα στα ξενοδοχεία του Hilton στις ΗΠΑ έφτασε το 85,7 %. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες επιδόσεις της αλυσίδας από την έναρξη της πανδημίας.
Επίσης, κατά το δεύτερο τρίμηνο, ο όμιλος εξόφλησε 1,2 δισ. δολάρια από το οφειλόμενο χρέος του. «Παραμένουμε σίγουροι για τον ισολογισμό μας και τη χρηματοοικονομική ευελιξία μας, καθώς προχωράμε προς την ανάκαμψη», είχε δηλώσει ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής Kevin Jacobs μιλώντας στους επενδυτές.
Το σημερινό σκηνικό
Καθώς όμως τελειώνει η καλοκαιρινή χαλάρωση, υποχωρούν οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη έχουν και η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει αβεβαιότητα για το πότε θα επιστρέψουν οι επιχειρήσεις σε προ-Covid επίπεδα.
Οι ΗΠΑ, που είναι η μεγαλύτερη αγορά του ομίλου Hilton, υστερούν σε ποσοστά εμβολιασμού σε σχέση με άλλα έθνη της G7 και πολλές εταιρείες έχουν πλέον αναβάλει την επιστροφή στο γραφείο για το προσωπικό τους.
Στο μεταξύ, ακυρώθηκαν τα επαγγελματικά ταξίδια και τα συνέδρια, στα οποία βασίζονται παραδοσιακά τα ξενοδοχεία κατά τη χειμερινή περίοδο.
Ενδεικτικό είναι ότι οριν από την πανδημία, τα επαγγελματικά ταξίδια και οι ομαδικές συναντήσεις αποτελούσαν περίπου το 70 % των εσόδων της αλυσίδας Hilton.
Ο όμιλος έχει ήδη «σφυρηλατηθεί» από την πανδημία, είπε ο Nassetta. Οι συνολικές ζημίες του ανήλθαν σε 720 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, μια έντονη αντίθεση με τα κέρδη 886 εκατομμυρίων δολαρίων που αναφέρθηκαν το 2019.
Ως αποτέλεσμα, η Hilton ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο ότι θα περικόψει περίπου 2.100 θέσεις εργασίας. Μείωσε επίσης το ποσό πιστωτικής διευκόλυνσης 1,75 δισ. δολαρίων και προπώλησε πόντους αξίας 1 δισ. δολαρίων. Είχε επίσης εκδώσει ομόλογα 4,4 δισ. δολαρίων μεταξύ Απριλίου 2020 και Ιανουαρίου φέτος.
Επενδύσεις στα ταξίδια αναψυχής; Με τίποτα
Μερικοί από τους ανταγωνιστές του έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στα ξενοδοχεία αναψυχής τους για να προστατευτούν από την «κατάρρευση» των επαγγελματικών ταξιδιών που αναμένεται να κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όμως ο Nassetta είπε ότι δεν μπαίνει στον πειρασμό να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. «Όλοι σκέφτονται τα ταξίδια αναψυχής, τα ταξίδια αναψυχής! Το έκανα πάρα πολύ καιρό: τα ταξίδια για ψυχαγωγία θα μειωθούν και τα [επαγγελματικά ταξίδια] θα ανέβουν », πρόσθεσε.
Ο όμιλος έχει ήδη δει ακυρώσεις ή αναβολές σε αρκετά σημαντικά γεγονότα στα ξενοδοχεία του ως αποτέλεσμα της παραλλαγής Δέλτα. Όμως ο Nassetta απαντάει επισημαίνοντας ότι τα επαγγελματικά ταξίδια μικρών αποστάσεων ανέκαμψαν στο 80 % των επιπέδων του 2019 κατά το δεύτερο τρίμηνο.
Πιστεύει επίσης ότι τα εταιρικά ταξίδια θα ανακάμψουν γρήγορα όταν τα στελέχη των γραφείων συνειδητοποιήσουν ότι χάνουν συμβόλαια επειδή ένας ανταγωνιστής αποφάσισε να επισκεφθεί τον πελάτη αυτοπροσώπως.
Και οι επενδυτές, όπως αναφέρουν οι FT, φαίνεται να είναι στο πλευρό του. Οι μετοχές της Hilton αυξήθηκαν 23 % φέτος σε σύγκριση με 17 % στη Marriott, 6 % στην Hyatt και πτώση 2 % στην IHG.
naftemporiki.gr