Skip to main content

UPS: Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα θα αφήσει μόνιμα σημάδια

Η κρίση που πυροδότησε η πανδημία του νέου κορωνοϊού στην εφοδιαστική αλυσίδα θα προκαλέσει μόνιμη ζημιά στην παγκοσμιοποίηση, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της UPS.

Οι απότομες μεταβολές της καταναλωτικής ζήτησης, η πληγωμένη αεροπορική βιομηχανία και οι διαταραχές στην παγκόσμια ναυτιλία δημιούργησαν τη σοβαρότερη κρίση των τελευταίων ετών στις εφοδιαστικές αλυσίδες πάνω στις οποίες έχουν δημιουργήσει τις δραστηριότητές τους οι πολυεθνικές εταιρείες.

Ως αποτέλεσμα, οι πολυεθνικές λιανικής και οι κατασκευαστές κατέβαλαν σημαντικές προσπάθειες για την περιφερειοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού τους, δήλωσε ο πρόεδρος της UPS International, Σκοτ Πράις.

«Πολλές εταιρείες έρχονται σε εμάς λέγοντας “πού είναι το καλύτερο μέρος για να τοποθετήσει κανείς μονάδες για την παραγωγή και τη συναρμολόγηση;”», είπε στους Financial Times. Υπάρχει κατανόηση ότι η εξάρτηση από τις τεντωμένες αλυσίδες εφοδιασμού θέτει τις εταιρείες σε κίνδυνο, εξήγησε.

Μάλιστα όλο και αυξάνονται οι βιομηχανίες που πλήττονται από την κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τους κατασκευαστές υπολογιστών, επίπλων και αυτοκινήτων να δυσκολεύονται να προμηθευτούν τις βασικές πρώτες ύλες αρκετά γρήγορα.

Παρόλο που στην κρίση αυτή παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο, τα περισσότερα στελέχη και οι ειδικοί υποδεικνύουν την πανδημία ως την κινητήρια δύναμη.

Ο Πράις, ο οποίος επιβλέπει τις δραστηριότητες του ομίλου εκτός των ΗΠΑ, ανέφερε ότι η ζημιά που προκλήθηκε στον κλάδο των αερομεταφορών αποκάλυψε πόσο ευάλωτες γίνονται οι εταιρείες όταν μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες φορτίου στα αεροσκάφη.

Οι εκτιμήσεις της βιομηχανίας δείχνουν ότι θα χρειαστεί μέχρι το 2025 για να ανακάμψουν πλήρως τα αεροπορικά ταξίδια σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένει τα εργοστάσια στην Ασία, τα οποία ιστορικά παρήγαγαν επίσης προϊόντα προς πώληση στη δύση, να αρχίσουν να εξυπηρετούν περισσότερο τις περιφερειακές αγορές. «Θα χρειαστούν πέντε ή 10 χρόνια για να το δείτε», είπε.

Πολλοί κατασκευαστές εγκαθιστούν επίσης την παραγωγή στο Μεξικό για να προμηθεύουν την αμερικανική αγορά σε μια προσπάθεια συρρίκνωσης των αλυσίδων εφοδιασμού, πρόσθεσε.

naftemporiki.gr