Skip to main content

Ένδυση: BSB και Attrattivo επιβεβαιώνουν τα ηγετικά τους μερίδια

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Με κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 76 εκατ. ευρώ και 45 εκατ. ευρώ (με βάση ισολογισμούς του 2018) αντίστοιχα οι ελληνικές εταιρείες ένδυσης B&F και AXF ηγούνται της ελληνικής βιομηχανίας μόδας καταγράφοντας ανάπτυξη της τάξης του 8,6% και 8% αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται ότι η BSB αναπτύσσει τα σήματα BSB και Lynne, έχει παρουσία στην αγορά πάνω από 38 χρόνια και σήμερα αποτελεί έναν τους μεγαλύτερους ομίλους στο χώρο της γυναικείας ένδυσης στην Ελλάδα, με επιπλέον παρουσία σε 20 χώρες διεθνώς και διαρκώς αυξανόμενες ετήσιες πωλήσεις και μερίδιο αγοράς.

Η εταιρεία που διοικείται από τη δεύτερη γενιά της οικογένειας Μπιθαρά, αναπτύσσει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των πολυεθνικών ενώ ηγετικά μερίδια διεκδικούν και άλλα ελληνικά σήματα. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της AXF, που αναπτύσσει μεταξύ άλλων την αλυσίδα Attrattivo, η Intrafashion Group με την αλυσίδα PinkWoman αλλά και η Lapin House της επιχειρηματικής οικογένειας Παπαϊωάννου.

Η αγορά

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης το 2018 σημείωσε αύξηση 2,6%.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των 108 επιχειρήσεων του δείγματος για το 2018 ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017. Το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 50%. Οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 5,4%.

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών από 139 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκε σε 146 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4%, από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγών εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ (39,5% επί του κύκλου εργασιών τους).

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,9%, από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,6%, στα 112 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 45%. Αύξηση 22% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%, στα 160 εκατ. ευρώ (64% επί του κύκλου εργασιών).

Ακολουθεί πίνακας με τις 20 μεγαλύτερες, βάζει τζίρου, εταιρείες του κλάδου: 

naftemporiki.gr